مسکو ایالات متحده را به "نسل کشی" خبرنگاران روسی متهم کرد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به آنکه این کشور مجبور است در سازمان ملل موضوع عدم صدور روادید برای خبرنگاران روسی را مطرح کند، گفت: آمریکا علیه روزنامه نگاران روسی شاغل در این کشور دست به "نسل کشی" زد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در نشست کمیته اطلاعات در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت:"نسل کشی واقعی روزنامه نگاران و خبرنگاران روسی به طور کلی در ایالات متحده آمریکا سازماندهی شده است".
زاخارووا همچنین گفت که "اخیراً خبرنگار خبرگزاری روسی تاس اطلاعیه ای از بانک ولز فارگو در مورد بسته شدن حساب ها دریافت کرده است. این دیپلمات معتقد است که این "سکته های بزرگ" نشان دهنده فشار مداوم بر روزنامه نگاران روسی در ایالات متحده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد:" نمایندگان آمریکایی در حال حاضر در مقیاس بزرگ درگیر تقلب در موضوع روادید هستند. یا ویزا صادر نمی شود یا پس از بسته شدن چک این آخرین پرواز صادر می شود. چرا در آخرین پرواز؟ زیرا پروازهای مستقیم بین مسکو، واشنگتن و نیویورک که توسط خطوط هوایی روسیه در سطح بالایی انجام می شد، توسط دولت آمریکا نیز مسدود شد".

زاخارووا افزود:"ما مجبوریم این موضوع را مطرح کنیم که طرف آمریکایی به سوء استفاده سیستماتیک از موقعیت کشور میزبان سازمان ملل ادامه می دهد. واشنگتن با صدور روادید برای گروهی از خبرنگارانی که برای پوشش خبری رویدادهای ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد با حضور وزیر امور خارجه روسیه راهی نیویورک شده بودند، یک نمایش بزرگ اجرا کرد".
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
زاخارووا، نماینده کاخ سفید را به دروغگویی در مورد صدور ویزا برای خبرنگاران متهم کرد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود:" " ما انتظار داریم که دبیرخانه سازمان ملل متحد، مدیرید ساختارهای مربوطه سازمان ملل متحد، بر اساس توافق نامه های الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح اساسی چنین وضعیت غیرقابل قبولی انجام دهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала