رسانه: بخشی از میگ های 29 تحویلی به اوکراین قابلیت پرواز ندارند

© AP Photo / Darko Vojinovicسقوط هواپیمای میگ -21 نیروی هوایی صربستان
سقوط هواپیمای میگ -21 نیروی هوایی صربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2023
اشتراک
نشریه اکونومیست اعلام کرد، بسیاری از جنگنده‌های میگ-29 که لهستان و اسلواکی اخیراً به اوکراین تحویل داده‌اند، "قابلیت پرواز ندارند" و از قطعات آنها به عنوان لوازم یدکی اشتفاده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله اکونومیست آمده است:" لهستان و اسلواکی در هفته های اخیر حدود 8 فروند میگ 29 را به اوکراین انتقال داده اند. بسیاری از این جنگنده ها در شرایط پروازی نیستند و قطعات آنها به عنوان لوازم یدکی مورد استفاده قرار می گیرند.
یوری ایگنات، مشاور فرماندهی نیروی هوایی نیروهای اوکراینی، خاطرنشان کرد که اوکراین به جنگنده های F-16 نیاز دارد. با این حال، به گفته این مجله، برخی از خلبانان نظامی باتجربه اوکراینی به طور خصوصی در مورد تلاش های دولت برای در اختیار گرفتن این جنگنده ها تردید دارند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала