- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

هشدار حمله هوایی و دو انفجار در زاپوروژیا تحت کنترل کی یف

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر حملات نیروی هوایی روسیه به مواضع النصره در سوریه
حملات نیروی هوایی روسیه به مواضع النصره در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
دو انفجار در زاپاروژیا تحت کنترل کیف رخ داد و هشدار حمله هوایی در مناطق تحت کنترل اوکراین اعلام شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع اوکراینی، دو انفجار در زاپوروژیا به صدا درآمد،و هشدار حمله هوایی در این شهر و منطقه اعلام شده است. با توجه به نقشه آنلاین وزارت فناوری دیجیتال این کشور، علامت هشدار همچنین در قلمرو منطقه دنپروپتروفسکی اوکراین، از شمال در مجاورت منطقه زاپاروژیا به صدا در آمده است.
استان زاپاروژیا پس از همه پرسی برگزار شده در سپتامبر 2022 که کی یف نتایج آن را به رسمیت نمی شناسد و به گلوله باران این سرزمین ادامه می دهد، به بخسی از خاک فدراسیون روسیه تبدیل شد. امروزه بیش از 70 درصد از استان زاپاروژیا تحت کنترل روسیه است، مرکز منطقه ای سابق این منطقه، شهر زاپاروژیا، تحت کنترل نیروهای اوکراینی باقی مانده است، از مارس 2023، شهر ملیتوپول به مرکز اداری این استان تبدیل شده است. حملات به زیرساخت های اوکراینی توسط نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر 2022، دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه آغاز شد که به گفته مقامات روسیه، سرویس های ویژه اوکراین در پشت آن قرار داشتند. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала