پاسخ روسیه به کمک نظامی احتمالی سئول به کی یف چگونه خواهد بود؟

© AP Photo / Lee Jin-manدعوت پیونگ یانگ از سئول برای انجام مذاکرات نظامی
دعوت پیونگ یانگ از سئول برای انجام مذاکرات نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
پروفسور دانشگاه کره جنوبی معتقد است، اگر کره جنوبی به کی یف کمک نظامی کند، روسیه نمی تواند همچنان اقدامات سئول را نادیده بگیرد و به احتمال زیاد در پاسخ به آن، تحریم های خاصی را علیه پایتخت کره جنوبی اعمال خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "هانسین لی هه یونگ" در این زمینه گفت:" روسیه نمی تواند مدام وانمود کند که چیزی را نمی بیند، بنابراین اکنون مداخله خواهد کرد. معمولاً روسیه از اصل "اقدامات آینه ای" استفاده می کند ، بنابراین، احتمالاً یک هشدار قوی و یک برنامه عملی مشخص به دنبال خواهد داشت. سرمایه کره جنوبی قبلاً در روسیه تثبیت شده است، بنابراین مسکو احتمالاً با تحریم های سطح پایین شروع خواهد کرد".
تا کنون، موضع اساسی دولت کره جنوبی، اصل عدم ارائه سلاح های مرگبار به اوکراین بوده است. همزمان اپوزیسیون کره جنوبی نیز از این موضع حمایت کردند. لی ژه منگ، رئیس حزب اپوزیسیون متحد دموکرات، عرضه سلاح های مرگبار به اوکراین را در ماه آوریل "نامطلوب" خواند.
اما روز چهارشنبه، یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی به رویترز گفت که در صورت بروز وضعیتی در اوکراین که "جامعه بین‌المللی نتواند آن را تحمل کند"، اصرار سئول بر ارائه تنها کمک‌های بشردوستانه یا مالی به کی‌یف دشوار خواهد بود. بدین ترتیب برای اولین بار امکان کمک نظامی به اوکراین فراهم می شود.
پیش از این، الکساندر گوردیف، رئیس مرکز مطبوعاتی گروه سربازان واستوک، گفته بود که بر اساس اطلاعات رادیویی، خبرنگاران فرانسوی برای فیلمبرداری از اقدامات تحریک آمیز در مورد حملات روسیه وارد منطقه گلایپول در منطقه زاپوروژیه شده اند. رئیس جنبش زاپوروژیه "ما با روسیه هستیم" ولادیمیر روگوف ورود روزنامه نگاران فرانسوی را مضحک خوانده و گفت که "غرب در حال آماده سازی بوچای جدید از گولیپول است" و وظیفه روزنامه نگاران تهیه نوعی تحریک با متهم کردن روسیه است.
در همان زمان، لی هه یونگ پیشنهاد کرد که خرسون مناسب ترین منطقه برای یک تحریک جدید است.
این کارشناس گفت:" من فکر می کنم برای اوکراین و ناتو دشوار است که صحنه سازی شماره 2 بوچا را در مناطقی غیر از خرسون آماده کنند. این بار، استفاده از ارتش گمشده کارساز نخواهد بود. آنها قبلاً در خارکف تلاش کردند ، اما شکست خوردند ، بنابراین اکنون مکان مناسبی برای صحنه سازی مانند خرسون وجود ندارد".
کره جنوبی تاکنون برای تامین 500 هزار گلوله توپ 155 میلی متری با آمریکا به توافق رسیده است. این پنج برابر بیشتر از 100 هزار گلوله ای است که کره جنوبی در سال گذشته به ایالات متحده فروخت و نیمی از کل گلوله های تحویل داده شده ایالات متحده به اوکراین است.
یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
رهبر کره جنوبی: ممکن است در آینده سلاح هسته ای مستقر کنیم
اسناد محرمانه پنتاگون که پیشتر در رسانه های اجتماعی منتشر شد، نشان داد که مقامات کره جنوبی از فشار واشنگتن برای کمک نظامی به اوکراین و همچنین احتمال فروش مجدد گلوله های توپخانه ای که سئول به ایالات متحده عرضه کرده بود به کیف نگران هستند. بر اساس اسناد منتشر شده، لی مون هی، وزیر امور خارجه وقت کره به کیم سون هان، مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفته است که دولت کره جنوبی "در ترس از این که ایالات متحده کاربر نهایی موشک ها نباشد، غرق شده است."
دفتر رئیس جمهور کره جنوبی اکثر اسناد فاش شده را جعلی خواند و اعلام کرد که شخص ثالثی در این حادثه دست داشته است .
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد. آنها گفتند که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала