رهبر کره جنوبی: ممکن است در آینده سلاح هسته ای مستقر کنیم

© AFP 2023 / Heo Ranیون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی
یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
اشتراک
یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد ممکن است کشورش میزبان تسلیحات هسته ای دیگران شود یا در صورت بدتر شدن اوضاع با کره شمالی، تسلیحات هسته ای ساخت خود را مستقر کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری Newsis کره جنوبی منتشر کرده است.
بر اساس این خبر، یون سوک یول در جریان گزارش وزارت دفاع به رئیس جمهور در مورد برنامه های کاری سال 2023 در روز چهارشنبه به وزارت دفاع دستور داده است تا چنان قدرت نظامی را تأمین کند دهد تا در صورت حمله "در 100 سال آینده یا حتی 1000 برابر بیشتر پاسخ داده شود." وی همچنین گفت که کره جنوبی می تواند در آینده میزبان تسلیحات هسته ای باشد و در صورت بدتر شدن وضعیت با "تحریکات" کره شمالی، تسلیحات هسته ای خود را مستقر کند.
رئیس جمهور گفت:" کره جنوبی می‌تواند میزبان تسلیحات هسته‌ای (کشور ثالث) باشد یا به تنهایی به آنها دست یابد. اگر چنین وضعیتی ایجاد شود، با فناوری‌های علمی خود، می‌توانیم به سرعت، بدون صرف زمان زیاد، سلاح هسته‌ای به دست آوریم".
یکی از پهپادهای کره شمالی توانست وارد منطقه پرواز ممنوع در پایتخت کره جنوبی شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
یکی از پهپادهای کره شمالی توانست وارد منطقه پرواز ممنوع در پایتخت کره جنوبی شود
وی در عین حال با اشاره به اینکه در حال حاضر "انتخاب گزینه‌های واقعی ممکن" مهم است، توضیح داد که سئول اکنون در حال مذاکره با واشنگتن درباره تبادل اطلاعات، برنامه‌ریزی مشترک و اجرای چنین طرح‌هایی در زمینه امکانات هسته‌ای آمریکا است.
کیم جونگ اون، رهر کره شمالی در پلنوم حز حاکم کارگر این کشور نیاز به تقویت نیروهای هسته ای کشور، تولید انبوه کلاهک های هسته ای، ایجاد سیستم جدید موشک های بالستیک قاره پیما با قابلیت ضدحمله فوری و تکمیل سریع شناسایی و پروژه مساخت اهواره و وسیله پرتاب برای آن را اعلام کرد. رهبر جمهوری خلق کره گفت: شرایط زمانی که "عروسک های کره جنوبی" آشکارا دشمن کره شمالی شده اند، افزایش "تصاعدی" تعداد کلاهک های هسته ای در زرادخانه کره شمالی طلب می شود و بر اهمیت و ضرورت تولید سلاح های هسته ای تاکتیکی تأکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала