دبیرکل ناتو: مسدود کردن واردات غلات از اوکراین توسط کشورهای ناتو خستگی جنگی نیست

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Пункт разгрузки зерна в Мелитополе
Пункт разгрузки зерна в Мелитополе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، تصمیم کشورهای شرقی ناتو برای جلوگیری از واردات غلات از اوکراین را مظهر خستگی جنگ نمی داند و مطمئن است که تمایل تداوم حمایت از اوکراین در اروپا بسیار زیاد است.
به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با پتر پاول رئیس جمهور چک در مقر این ائتلاف به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت تصمیم کشورهای شرقی ناتو برای جلوگیری از واردات غلات از اوکراین را مظهر خستگی جنگ نمی داند و مطمئن است که تمایل تداوم حمایت از اوکراین در اروپا بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: "ما چالش‌هایی را می‌بینیم که هر کشوری با آن مواجه است، زیرا غلات و فرآورده‌های آن به خاک کشورهای اروپایی ناتو به‌گونه‌ای حمل می‌شوند که نه از دریای سیاه، بلک از مسیر خشکی حمل می شوند. این موضوع در حال حاضر در اتحادیه اروپا و با تک تک کشورهای اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفته است. البته، این مسائل باید حل شود، اما من فکر نمی کنم که این نشان دهنده فقدان اراده و تمایل به ادامه حمایت از اوکراین باشد. وی در پاسخ به این سوال که آیا ممانعت از صادرات مواد غذایی توسط کشورهای همسایه اوکراین در ناتو را مظهر خستگی از جنگ می داند یا خیر؟ استولتنبرگ افزود: من معتقدم که اراده برای ادامه حمایت از اوکراین در اروپا بسیار زیاد است، زیرا این وظیفه اخلاقی ما است و به نفع امنیت ناتو است. وی همچنین خاطرنشان کرد که کشورهای ناتو و شرکای آنها تاکنون کمک نظامی به ارزش 150 میلیارد یورو به اوکراین ارسال کرده اند که 65 میلیارد آن برای تامین تسلیحات است.
لازم به ذکر است که تا به امروز، بلغارستان، مجارستان، لهستان و اسلواکی ممنوعیت موقت واردات محصولات غلات اساسی از اوکراین و همچنین تعدادی دیگر از محصولات کشاورزی را اعلام کرده اند. در عین حال، ترانزیت از طریق قلمرو این کشورها بیشتر به اتحادیه اروپا برای اکثر دسته بندی کالاها مجاز است. به دلیل انباشت بیش از حدکالا در بازارها به دلیل جریان های زیاد مواد غذایی بود که در مسیرهای زمینی و رودخانه ای از سمت اوکراین راه افتاده بود که به اصطلاح خطوط همبستگی معرفی شد آنها در بهار گذشته توسط کمیسیون اروپا برای اطمینان از صادرات ایمن غلات از اوکراین ایجاد شدند. در نتیجه، تا پایان پاییز سال گذشته، کشاورزان در کشورهای همسایه اوکراین به دلیل خطر ورشکستگی شروع به درخواست اقدامات حمایتی از دولت‌ها کردند و تا به حال خود دولت‌ها تصمیم گرفته‌اند که اقدامات یکجانبه برای محافظت از بازارهای خود انجام دهند.
 غلات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اسلواکی واردات غلات و سایر محصولات از اوکراین را متوقف خواهد کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала