در وزارت کشاورزی آلمان اولویت همبستگی با اوکراین را به لهستان خاطرنشان کردند

© Sputnik / Igor Zaremboروس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است
روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اشتراک
در وزارت کشاورزی آلمان از لهستان خواستند تا همبستگی با اوکراین را فراتر از منافع ملی قرار دهند.
به گزارش اسپوتنیک، جم اوزدمیر وزیر مواد غذایی و کشاورزی آلمان (از حزب سبز) روز سه شنبه اعلام کرد که منع واردات محصولات کشاورزی از اوکراین توسط ورشو در راستای منافع ملی، همبستگی اروپایی در رابطه با کی یف را قربانی خواهد کرد.
لهستان و مجارستان در سایه اعتراضات کشاورزان محلی در آخر هفته گذشته توقف واردات محصولات کشاورزی اوکراینی که بدون تعرفه گمرکی واردات به بازار مشترک اروپایی صادر می شوند، را اعلام کردند. روز دوشنیه منع واردات غلات و سایر محصولات مشخص کشاورزی از اوکراین را اسلواکی اعلام کرد و به تازگی مشخص شد که بلغارستان نیز امکان اعمال منع موقت واردات غلات اوکراینی را بررسی می کند.
اوزدمیر به خبرگزاری DPA در خصوص تصمیم لهستان اعلام کرد: "همبستگی اروپایی نمی بایست قربانی منافع ملی لحظه ای یک کشور گردد".
 غلات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اسلواکی واردات غلات و سایر محصولات از اوکراین را متوقف خواهد کرد
به عقیده این وزیر کابینه آلمان، لهستان سال گذشته ثابت کرد که "شریکی قوی" برای اوکراین می باشد و به همین دلیل اقدامات ورشو "تاسف آور تر" می باشند.
این سیاستمدار افزود که صادرات محصولات غذایی اوکراین می بایست به جایی بروند که در وهله اول ضرورت دارند و این در واقع بنادر اتحادیه اروپا و برای تقسیم آتی به سراسر دنیا می باشند.
ر اواخر ماه مارس نخست وزیران برخی دول اروپایی با مراجعه به اورسلا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا، از وی خواسته بودند که در بحران حاصل از سرازیر شدن غلات از اوکراین ایجاد شده است، دخالت نماید. در نامه ای که نخست وزیران لهستان، مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی آنرا امضا کرده بودند، تاکید شده است که "مشکلات مربوط به افزایش چشمگیر صادرات محصولات توسط اوکراین به بازارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بویژه کشورهای همسایه و یا نزدیک به اوکراین" بشکل خاص "زمانی شروع شدند که رشد بی سابقه واردات غلات، دانه های روغنی، تخم مرغ، پرندگان، شکر، آب سیب، سیب، میوه های جنگلی، آرد، عسل و انواع ماکارونی" صورت پذیرفت، که این امر بشکل منفی روی قیمت محصولات تولید کنندگان محلی تاثیر گذاشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала