اتحادیه اروپا به خاطر اوکراین با تهدید جدیدی روبرو شده است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اشتراک
استاد دانشگاه سوانسی، در مقاله ای برای The Spectator نوشت که اتحادیه اروپا ریسک این را دارد که روابط با کشورهای اروپای شرقی را به خاطر اوکراین خراب کند.
به گزارش اسپوتنیک، "اندرو تتنبورن" در این مقاله نوشت:" اگر به دنبال ناکارآمدترین راه برای اداره سازمانی مانند اتحادیه اروپا بودید، تقریباً همین است. برای شروع، این نشان دهنده ناتوانی دیرینه بروکسل در درک اروپای شرقی است".
او استدلال می کند که وضعیت در مورد عرضه غلات از اوکراین و ممنوعیت های اعمال شده توسط مجارستان، لهستان و اسلواکی می تواند روابط میان بروکسل و اروپای شرقی را به تیرگی بکشاند.
این استاد دانشگاه سوانسی افزود:" اگر بروکسل خیلی سریع از یک تکنوکراسی متمرکز که به دست نشاندگانش دستور می دهد، به سازمانی مبتنی بر اتفاق آرا میان دولت های منتخب تبدیل نشود، احتمالاً به حاشیه رانده شده و یا حتی با انشعاب در این قاره مواجه می شود".
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد که کشاورزی برای بقای کشورهای اروپای شرقی ضروری است و با اولویت دادن به اوکراین، بروکسل خطر تجزیه اتحادیه اروپا را به دنبال دارد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2023
ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به آینده توافق غلات
در پایان ماه مارس، نخست وزیران تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا برای مداخله در بحران ناشی از هجوم غلات از اوکراین به کشورهایشان به "اورسولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپا نامه نوشتند. در نامه نخست وزیران لهستان، مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی آمده است که "مشکلات با افزایش قابل توجه عرضه محصولات اوکراینی به بازارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ویژه کشورهای هم مرز با اوکراین یا واقع در مجاورت آن مرتبط است. "، به ویژه، "رشد بی سابقه در واردات غلات، دانه های روغنی، تخم مرغ، مرغ، شکر، انواع توت ها، سیب، آرد، عسل و ماکارونی".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала