وزارت دفاع آمریکا: نیروهای نظامی آمریکا در درگیری اوکراین شرکت نمی‌کنند

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اشتراک
معاون سخنگوی پنتاگون گفت که ارتش آمریکا تنها برای برقراری امنیت فعالیت های سفارت آمریکا در اوکراین حضور دارد و در درگیری های این کشور شرکت نمی کند
به گزارش اسپوتنیک، "سابرینا سینگ" روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت:" واضح است که هیچ واحد نظامی ایالات متحده در اوکراین وجود ندارد که در عملیات نظامی در این کشور شرکت کند."
سینگ در پاسخ به شایعات اخیر در رسانه ها افزود که یک گروه کوچک آمریکایی در تامین امنیت سفارت آمریکا در کی یف، کمک به دفتر وابسته نظامی و تسهیل برنامه های کمک نظامی مشارکت دارند.
سینگ ادامه داد:" ما قبلاً علناً پذیرفتیم که یک حضور نظامی کوچک ایالات متحده در اوکراین برای ارائه پشتیبانی حیاتی از سفارت ایالات متحده وجود دارد. هیچ سربازی در اوکراین وجود ندارد که بتواند در اوکراین عملیات نظامی انجام دهد. وظایف آنها شامل حمایت از دفتر وابسته نظامی در حمایت از برنامه های کمکی ما و نظارت و حمایت از امنیت سفارت ایالات متحده است".
سخنگوی پنتاگون همچنین گفت لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه با همتای اوکراینی خود الکسی رزنیکوف تلفنی گفتگو کرد. وی گفت: "در این گفتگو، هر دو مقام در مورد وضعیت امنیتی اوکراین بحث و تبادل نظر کردند".
پنتاگون پیش از این درخواست TASS را در مورد افشای ادعایی اطلاعات آمریکایی که حاکی از حضور نیروهای ویژه نیروهای مسلح ایالات متحده و تعدادی دیگر از کشورهای ناتو در خاک اوکراین بود، بی پاسخ گذاشته بود. بر اساس این اطلاعات، چند ماه پیش 97 سرباز از جمله 14 آمریکایی در اوکراین بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала