لاوروف: روسیه علاقه مند به پایان هر چه سریعتر درگیری در اوکراین است

 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه که در برزیل به سر می برد، از علاقه مندی کشورش برای پایان هر چه سریعتر مناقشه در اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی با مائورو ویرا همتای بریلی خود بیان کرد:" امروز در مورد وضعیت بین المللی، به درگیری و رویدادهای اخیر در اوکراین اشاره کردیم. من همچنین با یادآوری اظهارات رئیس جمهور لولا تاکید کردم که ما آماده مشارکت در حل مسالمت آمیز این مناقشه هستیم تا یک گروه برای مذاکرات بین روسیه و اوکراین ایجاد کنیم".
لاوروف تاکید کرد:" واضح است که ما علاقه مند به پایان هر چه سریعتر درگیری در اوکراین، احترام به قوانین بشردوستانه و همچنین برقراری صلح بلندمدت هستیم. ما پیشتربه تفصیل دلایل خود و اهدافی را که در این زمینه دنبال می کنیم را توضیح داده ایم".

وزیر خارجه روسیه ادامه داد:" باید در نظر داشت که این گونه مشکلات نه به صورت موقت بلکه بر اساس توافقات بلندمدت که در درجه اول باید بر اساس اصل چندجانبه گرایی و در نظر گرفتن منافع امنیتی همه کشورها باشد، حل و فصل شوند".

سرگئی لاوروف در ادامه با تشکر از موضع برزیل در این زمینه افزود:" ما از دوستان برزیلی خود به دلیل درک عالی آنها از موضوعات و همچنین از تمایل آنها برای مشارکت در جستجوی راه هایی برای حل این مسائل سپاسگزاریم".
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
ابلاغ دعوت پوتین از رئیس جمهور برزیل برای سفر به روسیه توسط لاوروف
برزیل اولین نقطه سفر لاوروف به آمریکای لاتین می باشد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که لاوروف از 17 آوریل تا 21 آوریل به آمریکای لاتین سفر می کند و طی آن از برزیل، ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا بازدید خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала