اوکراین پیشنهاد میانجی‌گری عراق را رد کرد

© AP Photo / Fabrizio Benschدیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین
دیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اشتراک
وزیر خارجه اوکراین در واکنش به تمایل عراق برای ایفای نقش میانجیگر در مناقشه روسیه و اوکراین اعلام کرد این کشور حاضر به مذاکره با روسیه تا پیش از خروج نیروهای روسی از خاک خود نیست.
به گزارش اسپوتنیک، "فؤاد حسین" وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود با وزیر امور خارجه اوکراین که در عراق به سر می برد، اظهار داشت: "عراق حامی برقراری آتش بس در جنگ اوکراین و روسیه است و ما این مساله را به "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه هنگام سفر به بغداد اطلاع داده‌ایم".
فؤاد حسین به نقش عراق ارتباطی عراق برای رسیدن به آتش بس و شروع مذاکرات میان مسکو و کی‌یف" اشاره کرد و گفت: "عراق به دنبال این است که بخشی از راه حل جنگ روسیه و اوکراین باشد".
وزیر امور خارجه عراق همچنین درباره محور رایزنی هایش با "دمیترو کولبا" وزیر خارجه اوکراین افزود: "ما در مورد چگونگی ادامه و تقویت روابط تجاری با اوکراین و همچنین مجموعه‌ای از موضوعات مربوط به منطقه و ابعاد جنگ اقتصادی گفت‌وگو کردیم".
وزیر خارجه اوکراین نیز به نوبه خود در دیدار با "فواد حسین" همتای عراقی خود بار دیگر بر موضع این کشور مبنی بر اینکه کی‌یف در هیچ مذاکره صلحی شرکت نخواهد کرد مگر اینکه روسیه از تمام سرزمین‌های آن خارج شود، تاکید کرد.
کولبا با وجود رد پیشنهاد عراق برای حل و فصل بحران در اوکراین، اعلام کرد که دولت متبوع وی به تقویت واحیای دوباره روابط با عراق امیدوار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала