ایالات متحده در حال بحث بر سر امکان انتقال منابع مالی روسیه به اوکراین می باشد

© AP Photo / Chung Sung-Junجنت یلن وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا Джэнет Йеллен
جنت یلن  وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا Джэнет Йеллен  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
اشتراک
یلن: ایالات متحده در حال بحث در مورد امکانات حقوقی برای انتقال منابع مالی روسیه به اوکراین می باشند.
به گزارش اسپوتنیک، ژنت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN اعلام کرد که واشنگتن معتقد است که روسیه می بایست بابت بازسازی اوکراین هزینه پرداخت کند و در حال بحث با متحدان می باشد که به چه شکل محدودیت های حقوقی برای استفاده از منابع مالی مسدود شده فدراسیون روسیه را دور بزند.
وی اظهار کرد: "این مسئولیتی است که جامعه جهانی انتظار دارد که روسیه زیر بار آن برود. ا این امر را با متحدانمان بررسی می کنیم، اما محدودیت های حقوقی خودمان در خصوص اینکه ما چکار می توانیم با منابع مالی مسدود شده روسیه انجام دهیم، وجود دارند".
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
ترامپ نسبت به خطر بی سابقه ای برای آمریکا هشدار داد
به گفته وی ایالات متحده آمریکا شروع به انتقال سرمایه های ضبط شده از شخصیت های حقیقی روسیه به اوکراین کرده است، اما فعلا می توانند همین کار را با منابع دولتی روسی مسدود شده در غرب بکنند.
کشورهای غربی بعد از آغاز عملیات ویژه نظامی فدراسیون روسیه در اوکراین تحریم هایی را بر علیه روسیه اعمال کردند که از جمله مسدود سازی سرمایه هایی به اندازه 21.5 میلیارد یورو بود که متعلق به شخصیت ها و سازمان های خصوصی در اروپا است. رهبران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر گذشته به کمیسیون اروپا دستور آماده سازی پیشنهاداتی در خصوص استفاده از منابع مالی مسدود شده روسیه برای سرمایه گذاری در بازسازی اوکراین، را دادند. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای کاخ کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "قدمی دیگر در زیرپا گذاشتن تمامی قواعد و هنجارهای بین الملل" خواهد بود. به گفته وی مسکو "امکانات برای مبارزه با این تصمیمات را بدقت بررسی خواهد کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала