چه چیزی روسیه و ایران را متحد می کند؟

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehروسیه و ایران
روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
اشتراک
نیکلای ماشکوف، رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی و صنایع مسکو در زمینه همکاری‌های اقتصادی با شرکای ایران، اعلام کرد منافع دوجانبه و نه تحریم‌های غرب علیه هر دوکشور روسیه و ایران، آنها را به سمت یکدیگر سوق می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "تحریم ها به خود خود فقط می توانند باعث تفرقه و دوری شوند. امروز ما در رابطه با شرایط ژئوپلیتیکی متحد شده ایم که در آن روسیه در جستجوی شرکای جدید به شرق روی می آورد و نیاز ایران به تنوع بخشیدن و توسعه اقتصاد خود است."
کارخانه پتروشیمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
نرم افزارهای صنعتی روسیه به شرکت های نفتی و گازی ایران عرضه می شوند
در عین حال، این کارشناس روس خاطرنشان کرد که تحریم های غرب، که هم روسیه و هم ایران تحت تاثر آنها قرار دارند، "ماهیت متفاوتی دارند".
ماشکوف تاکید کرد: بیهوده نیست که تحریم‌های علیه روسیه را بی‌سابقه و شوک می‌نامند. هیچ دولتی تا به حال چنین فشار خارجی را تجربه نکرده است: تنها در یک سال، حدود 11000 محدودیت علیه ما اعمال شد که تقریباً بر تمام بخش‌های اقتصادی و مالی تأثیر گذاشت.
به گفته وی، غرب از سال 1979 و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به تدریج تحریم‌هایی را علیه تهران اعمال کرد. این کارشناس در پایان گفت: از آن زمان تاکنون فشارهای اقتصادی و سیاسی بر این کشور گاهی افزایش و گاهی کاهش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала