نرم افزارهای صنعتی روسیه به شرکت های نفتی و گازی ایران عرضه می شوند

© AP Photo / Ebrahim Norooziکارخانه پتروشیمی ایران
کارخانه پتروشیمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
اشتراک
مدیر پروژه های استراتژیک سرمایه گذاری مشترک "پلتفرم صنعتی دیجیتال" اعلام کرد، این شرکت در حال مذاکره برای تامین نرم افزارهای صنعتی برای شرکت های نفت و پتروشیمی در ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، "آلکسی تریبونسکی" روز چهارشنبه اعلام کرد:" ما در حال مذاکره با شرکت‌های نفت و پتروشیمی ایرانی هستیم تا راه‌حل‌های خود را از جمله برای شرکای ایرانی که علاقه‌مند به پلتفرم صنعتی دیجیتال "سیفرا" هستند را اجرایی کنیم".
وی تصریح کرد که ویژگی بازار فناوری اطلاعات ایران فقدان تقریباً کامل پیاده سازی راه حل های صنعتی برای شرکت های بزرگ است.
تربونسکی بیان کرد:" این اتفاق در نتیجه تحریم های چندین ساله این کشور می باشد که موجب عدم ورود محصولات و تکنولوژی خارجی به ایران شده است. همچنین به دلیل حاد بودن موضوع اطمینان از فروش برای صنعت در این برهه از زمان که مهمتر از بحث کارایی بود، این روند با مشکل مواجه شده است".
در عین حال، ایران نیز ممکن است علاقه مند به ساخت مشترک نیروگاه های پتروشیمی و خورشیدی با روسیه باشد. "الکساندر چرنی"، متخصص زیرساخت فناوری اطلاعات استراتژی تحول گفت: "شرکت‌های روسی نیز به نوبه خود ممکن است به شایستگی‌های ایران در تولید توربین‌های گاز علاقه مند باشند."
میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در قالب هفته فناوری پیشرفته روسیه در همایش "نرم افزارهای داخلی - راهکارهای مؤثر" شرکت می کند. این موضوع را رئیس کمیته سازماندهی هفته فناوری های عالی روسیه، معاون کمیته علمی و آموزش عالی دومای دولتی "ولادیمیر کونونوف" اعلام کرد. هفته فناوری پیشرفته روسیه امسال از 11 تا 14 آوریل در مسکو برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала