رسانه ها از پیدا شدن اولین مظنون در پرونده درز اسناد پنتاگون خبر دادند

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
اشتراک
روزنامه WSJ: یک عضو نیروی هوایی گارد ملی ایالات متحده مقصر درز اسناد پنتاگون می باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Wall Street Journal، کارآگاهان معتقدند که منبع درز اسناد پنتاگون می توانسته یک عضو نیروی هوایی گار ملی ایالات متحده آمریکا باشد.
یک مقام آمریکایی به شرط عدم کشف هویت خود به این روزنامه گفته است: "درز اسناد به قول معروف فوق سری ر خصوص اوکراین و ده ها موضوع دیگر از جانب یک مامور نیروی هوایی گارد ملی که در فورت-برگ در زمان در آن حضور داشته، صورت گرفته است".
در عین حال روزنامه Washington Post ادعا می کند که مقامات مسئول می توانند همین امروز اولین مظنون این پرونده را دستگیر کنند. منبع این روزنانه تصریح می کند که این فرد ممکن است جک تیشرا 21 ساله باشد. این روزنامه تاکید می کند که این مرد جوان در نیروی هوایی کارد ملی ایالت ماساچوست خدمت می کند.
پایگاه نظامی فورت- برگ در ایالت کارولینای شمالی قرار دارد.
پنتاگون تحقیقات خود در خصوص درز اسنادی که در آن وضعیت نظامیان اوکراینی و برنامه های ایالات متحده و ناتو برای تقویت آنها دارند، به فضای مجازی را آغاز کرده است. تاکید شده است که بیش از صد سند می توانستند در فضای اینترنت قرار بگیرند که میزان خسارت حاصل از آن بصورت "قابل توجه" ارزیابی می گردد. کاخ سفید از تایید اصالت اسناد منتشر شده در شبکه های مجازی خودداری کرده و تاکید نموده که فعلا برای بیان این تئوری که چرا این اسناد درز کرده اند، آمادگی ندارد.
در مسکو این گزینه را رد نمی کنند که یک درز هدفمند برای مسموم سازی خبری صورت گرفته است. بنا بر اظهارات سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، ایالات متحده طرف درگیر این مناقشه بوده و در عمل جنگی ترکیبی را بر علیه روسیه اجرا می نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала