گوشت گاو، برگزیت و بمب ها: سفر بایدن به ایرلند شمالی دسیسه ها را شعله ور می کند

© Photo / IRNAجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
اشتراک
زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که در صورتی که بریتانیا دست بع خروج از اتحادیه اروپا بزند تبدیل به آخرین نفر در صف تبادلات تجاری با آمریکا خواهد شد، جو بایدن معاون وی بود. اینک اما ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا صادق ترین متحد بایدن در ناتو می باشد.
جو بایدن زمانی که در هفته جاری برای فرار از تهدید انفجار از جانب مخالفان جمهوری خواهد خود به ایرلند شمالی سفر خواهد کرد، بخاطر برگزیت، صادرات گوشت فاسد از ایالات متحده به اروپا یک رسوایی را صورت خواهد داد.
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به بلفاست سفر خواهد کرد تا 25- مین سالگرد پیمان جمعه نیک 1984(GFA) که در اصل به 30 سال درگیری بین مذهبی پایان داد، را گرامی بدارد. وی بعد از آن به لاوت، دوبلین و مایو در جمهوری ایرلند سفر خواهد کرد.
بایدن علیرغم نام خانوادگی فرانسوی خود و اینکه اصلیت وی از پنسیلوانیا می باشد که محل اسکان استعمارگران آلمانی بوده است، تاکید می کند که اصلیت ایرلندی و اعتقادات رومی- کاتولیک دارد.
اما سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا MI5 هم اینک نیز یک توطئه با بکارگیری از بمب که توسط یک گروه که از ارتش جمهوری ایرلند جدا شده است سازماندهی شده بود، را خنثی نموده است.
یک منبع بی نام درروزنامه محلی اعلام کرده - "آنها بدنبال برخی قطعات برای ساخت بمب بودند". "این اعتقاد وجود دارد که گروه ایرا جدید حمله ای را به مناسبت سفر بایدن برنامه ریزی کرده بود، همانند حمله خمپاره ای به پلیس در استاربین در ماه نوامبر سال گذشته".
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به همراه تعداد زیادی از نگبانان سرویس های مخفی که بنا بر برخی از اخبار زرادخانه ای حاوی بیش از 300 فقره اسلحه جنگی و اسکورتی شامل حدود 40 ماشین ضد گلوله، به این سفر پا خواهد گذاشت.
بایدن در داخل شهر با ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا ملاقات خواهد کرد، فردی که نامش را به دفعات به غلط "رشید سوناک" لفظ کرده است.
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
واکنش به تصمیم بایدن برای اختصاص بودجه به اوکراین؛ "به روانپزشک مراجعه کن"
روز دوشنبه سوناک از جمهوری خواهان و حزب اتحادیه خواسته بود تا مجددا به تفکیک رهبری ائتلاف در لینستر توسط جمع آزاد سوسیالیستی و "مدیریت تجاری" - پذیرش قالب توافق وی با اورسلا فن درلاین رئیس پارلمان اروپا در ماه فوریه، بپردازند.
سوناک با اشاره به اینکه سفر بایدن این را نشان داد که "وی به استفاده از حمایت بسیار بزرگ بین المللی از طرف متحدان نزدیک مان ادامه می دهد"، تصریح کرد: "پیمان GFAدر نتیجه شراکت بین دولت های بریتانیا و ایرلند پدید آمد".
آنطور که اعلام شده، دو رهبر برنامه ها برای ازسرگیری موافقتنامه های تجاری ترانس آتلانتیک که از سال 2016 بدلیل شرایط متناقض متوقف شده بودند، را مورد بحث قرار خواهند داد.
اصناف، گروه های مصرف کنندگان و مدافعان محیط زیست که معتقدند که این امر قوانین ملی را نقض کرده و به ایالات متحده اجازه خواهد داد تا گوشت گاو را با میزان بالای هورمون و گوشت مرغ که با کلر شستشو شده است به اتحادیه اروپا صادر کند، با ازسرگیری شراکت تجاری و سرمایه گذاری ترانس آتلانتیکی مخالفت می باشند.
باراک اوباما رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا که خدماتی را به دیوید کمرون نخست وزیر وقت بریتانیا که از تلاش ها برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا حمایت می کرد، تهدید کرده بود که گر شهروندان بریتانیا در سال 2016 به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند- که در نهایت هم رای دادند- این کشور را در انتهای صف شرکای تجاری واشنگتن قرار خواهد داد.
بایدن که دو دوره معاون اوباما بود در زمان فعالیت انتخاباتی خود در سال 2020 بر علیه خروج رسمی پیش روی بریتانیا از اتحادیه اروپا صحبت کرده بود و این امر را باعث "جداسازی سخت" بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند خوانده بود.
مصالحه نهایی بین داونین استریت و بروکسل، ایرلند شمالی را بخشی از بازار واحد اروپایی قرار داده بود که ه معنای بررسی های گمرکی محصولاتی می شود که از بریتانیا به آن و برعکس صادر می شود و منع کامل محصولات بریتانیایی همچون سوسیس و گیاهان قابل رشد در داخل اتاق برای حیوانات خانگی، شده بود. این امر بواسطه خود باعث اغتشاشاتی در اولستر و حتی هشدار دروغین انفجار در آدرس وزارت امور خارکه ایرلند شده بود.
نویسنده: جیمز تویدی، خبرنگار Sputnik
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала