مشاور سابق سیا: ایالات متحده با تلاش برای ضربه زدن به روسیه، خود را در جایگاه سختی قرار دادند

CC0 / / دلار
دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
اشتراک
ریکاردز مشاور سابق اداره مرکزی اطلاعات آمریکا: تحریم های ضد روسی روند جهانی رویگردانی از دلار را تسریع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز ریکاردز مشاور سابق اداره مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در مقاله ای برای Daily Reckoning اعلام کرد که تحریم های ضد روسی اعمال شده توسط ایالات متحده روند رویگردانی کشورها از استفاده از دلار در معاملات را تسریع کرده است.
وی در مقاله خود بیان کرده است: "تحریم های اقتصادی بی سابقه علیه روسیه از جمله حذف آن از سیستم جهانی تبادل حواله های بانکی SWIFT، به دیگر کشورها نشان داد که ایالات متحده آمریکا می توانند با آنها نیز کار مشابهی را بکنند، اگر واشنگتن از عملکرد آنها ناراضی باشد".
دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2023
کارشناس: نفس های دلار در تجارت جهانی به شماره افتاده است
به گفته وی نتیجه این سیاست این شد که "حکمرانی پادشاه- دلار" بعنوان ارز برتر جهانی در تبادلات به سرعت رو به پایان می باشد. در عین حال او تاکید کرد که روند آتی رویگردانی از دلار تنها تشدید خواهد شد.
یکاردز خاطرنشان کرد که سایر کشورها در طول سالیان زیاد تلاش می کردند تا دلار را ازجایگاه ارز ذخیره جهانی و ابزار اصلی تبادلات کنار بزنند، این در حالیست که سیاست کاخ سفیر علیه مسکو تبدیل به مهم ترین کاتالیزور این روند شده است.
این کارشناس اذعان کرد: "اخبار در خصوص مضای تفاهمنامه های دو و چند جانبه بین کشورها در خصوص تجارت محصولات و خدمات با ارزهای غیر دلار ایالات متحده آمریکا هر روز بیشتر و بیشتر می شوند".
این مشاور سابق سیا در انتها این جمع بندی را مطرح می کند که میل به ویگردانی از دلار آمریکا به روابط تجاری بزرگ محدود نمی شوند: حتی در خصوص اقتصاد های کوچک، نمونه هایی مثل کنیا، نیز اینک به "رویکرد ضربدری" علیه دلار پیوسته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала