زنگ خطر به دلیل اشتباه محاسباتی در عملیات آمریکا علیه روسیه

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
اشتراک
افسر سابق سیا معتقد است، ایالات متحده به دلیل برآورد بیش از حد توانمندی های نیروهای مسلح اوکراین در برابر روسیه شکست خواهد خورد.
به گزارش اسپوتنیک، "ریموند مک گاورن"، تحلیلگر و افسر سابق سیا در مصاحبه ای با کانال یوتیوب Judging Freedom گفت که عدم تمایل ایالات متحده برای به رسمیت شناختن وضعیت واقعی امور در اوکراین می تواند منجر به شکست برنامه های آنها در خصوص روسیه شود.
او گفت: "تشدید بیشتر اوضاع کنونی در اوکراین به پیروزی ما منجر نمی شود، اما می تواند یک جنگ هسته ای را تحریک کند."
به گفته این کارشناس، افشای اسناد اخیر پنتاگون در توصیف وضعیت نیروهای اوکراینی و برنامه های واشنگتن و ناتو برای تقویت آنها حاکی از دروغگویی ژنرال "مارک میلی" و "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا در مورد توانایی های نیروهای مسلح اوکراین است. مک گاورن تاکید کرد که ارزیابی نادرست از وضعیت کنونی می تواند برعلیه خود ایالات متحده باشد.
وی همچنین به موفقیت‌های ارتش روسیه در میدان نبرد اشاره و هشدار داد که مسکو ظرف یک ماه می‌تواند مواضعی اتخاذ کند که مقامات کی یف و متحدان غربی آنها را مجبور به توافق بر سر میز مذاکره کند.
روز قبل، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، درباره افشای اطلاعات پنتاگون گفت که کرملین در مورد مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم ایالات متحده و ناتو در درگیری در اوکراین تردیدی ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала