کاخ سفید: افشای اسناد محرمانه، بر برنامه های کمک به کی یف تأثیری نخواهد گذاشت

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
اشتراک
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، افشای اسناد محرمانه ایالات متحده بر برنامه‌های کمک بیشتر به کی‌یف تأثیری نخواهد داشت، واشنگتن قصد دارد به ارائه این کمک ها "تا زمانی که لازم باشد"، ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی روز دوشنبه در یک نشست توجیهی در کاخ سفید گقت:" در مورد سوال شما در مورد اینکه آیا این نشت اطلاعاتی بر برنامه های ما برای کمک به اوکراین تأثیر گذاشته است، پاسخ منفی است. این کمک ها و حمایت تا زمانی که مورد نیاز باشند، ادامه خواهند یافت:"
پیش از این رسانه ها نوشته بودند که پنتاگون در حال بررسی درز مطالبی در اینترنت است که شرایط نظامیان اوکراینی و برنامه های آمریکا و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کند. نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که اسناد مربوط به اوایل ماه مارس ظاهراً در "کانال های تلگرامی طرفدار دولت روسیه" انتشار یافته اند. پنتاگون اعلام کرد در حال بررسی تمامی جوانب در مورد این افشای اطلاعاتی می باشد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در پاسخ به سوالی درباره افشای این اطلاعات، گفت:" روسیه هیچ شکی ندارد که ایالات متحده و ناتو به طور مستقیم یا غیرمستقیم در درگیری در اوکراین دخالت داشته اند".
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
چه کسانی به اسناد افشا شده پنتاگون در مورد اوکراین نیاز دارند؟
پیش از این روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала