ترامپ درباره خطر شرکت در جنگ جهانی سوم بدون داشتن مهمات به آمریکا هشدار داد

© AFP 2023 / Chandan Khannaدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد ایالات متحده ممکن است وارد جنگ جهانی سوم شود اما در این جنگ "بدون مهمات" باشد.
به گزارش اسپوتنیک، او نوشت: "در آن مسیری که ایالات متحده طی کرده است، ما به زودی خود را در جنگ جهانی سوم و بدون مهمات خواهیم دید".
این سیاستمدار خاطرنشان کرد که بهترین و تنها راه ایالات متحده برای "حل مشکل با چین" و همه مشکلات دیگر، "خلاص شدن" از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا است.
ترامپ بارها از جانشین خود به دلیل دادن اجازه وقوع درگیری در اوکراین که به گفته ارباب سابق کاخ سفید مملو از خطر رویارویی هسته ای بین ایالات متحده و روسیه است، انتقاد کرده است.
موشک های پدافند هوایی اوکراین کمتر از یک ماه  دیگر تمام می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
موشک های پدافند هوایی اوکراین کمتر از یک ماه دیگر تمام می شوند
آمریکا و متحدانشان به کاهش تدریجی زرادخانه‌ها در شرایط افزایش تحویل تسلیحات و مهمات به اوکراین اذعان دارند.
در ماه نوامبر، شبکه سی ان ان به نقل از سه مقام آمریکایی در گزارشی از کاهش ذخایر برخی از سامانه تسلیحاتی و مهمات پیشرفته در ایالات متحده برای اوکراین خبر داد. از جمله تعداد گلوله‌های کالیبر 155 میلی‌متری و سامانه‌های پدافند هوایی استینگر و همچنین میزان تولید سامانه‌های تسلیحاتی ا از جمله موشک‌های ضد رادار HARM، راکت‌های GMLRS و موشک‌های ضد تانک "جاولین" در ایالات متحده، نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.
مسکو در بهار گذشته یادداشتی را به کشورهای ناتو به دلیل ارسال سلاح به مقامات کیف ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هرگونه محموله با تجهیزات نظامی برای اوکراین به هدف قانونی ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ائتلاف نه تنها با تحویل سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала