- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

موشک های پدافند هوایی اوکراین کمتر از یک ماه دیگر تمام می شوند

© AP Photo / Aaron Favilaموشک های پدافند هوایی اوکراین کمتر از یک ماه دیگر تمام می شوند
موشک های پدافند هوایی اوکراین کمتر از یک ماه  دیگر تمام می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین ممکن است تا 3 ماه مه مهمات سیستم های دفاع هوایی خود را تمام کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با استناد به اسناد پنتاگون که در اینترنت منتشر شده ، در این باره می نویسد.
این نشریه می نویسد: "اوکراین ذخایر موشک‌های "بوک" (Buk) خود را تا 13 آوریل و موشک‌های اس 300 خود را تا 3 مه با نرخ مصرف فعلی به‌طور کامل تخلیه خواهد کرد".
پیش از این مشخص شده بود که وزارت دفاع ایالات متحده در حال بررسی نشت تعدادی از اسناد طبقه بندی شده و محرمانه در شبکه ها اجتماعی است که وضعیت نیروهای مسلح اوکراین و برنامه های ایالات متحده و ائتلاف آتلانتیک شمالی برای تقویت ارتش اوکراین را توصیف می کنمد. در دفتر زلنسکی اسناد فاش شده را فتوشاپ نامیدند.
سرباز ارتش اوکراین به جمع آوری اطلاعات درباره محل های استقرار سامانه های هیمارس متهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرباز ارتش اوکراین به جمع آوری اطلاعات درباره محل های استقرار سامانه های هیمارس متهم شد
بعداً روزنامه نیویورک تایمز از افشای اسناد محرمانه جدید ایالات متحده در مورد اوکراین و همچنین خاورمیانه و چین خبر داد. پنتاگون در حال مطالعه اطلاعاتی است که در این مورد در رسانه ها ظاهر شده است.
امروز 10 آوریل، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه 11 پهپاد اوکراینی و دو پرتابه آمریکایی هیمارس را سرنگون کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала