کارشناس: بزودی چین به تایوان درس بزرگی می دهد

© AP Photo / Taiwan Ministry of National DefenseТактическая противокорабельная сверхзвуковая ракета HF-3 Hsiung Feng III
Тактическая противокорабельная сверхзвуковая ракета HF-3 Hsiung Feng III - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
اشتراک
کارشناس روس یوری تاوروفسکی، با توجه به اخبار مربوط به تایوان، درس بزرگی از پکن برای تایپه را، پیش بینی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، یوری تاوروفسکی، رئیس شورای تخصصی کمیته دوستی، صلح و توسعه روسیه و چین، در توضیح وضعیت تایوان به اسپوتنیک گفت: "چین هشدار دیگری به تایوان می دهد، اما تشدید قابل توجهی را به دنبال نخواهد داشت".
وزارت دفاع تایوان می گوید: "نیروهای مسلح تایوان روز یکشنبه نزدیک شدن 70 فروند هواپیمای ارتش آزادیبخش خلق چین به جزیره را در حالی که برای دومین روز در حال انجام تمرینات نظامی در منطقه آبی و حریم هوایی اطراف جزیره بودند را، ثبت کردند".

پیش از این، مایکل مک کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که واشنگتن آماده است در صورت حمله چین به تایوان، گزینه اعزام ارتش خود را بررسی کند. او گفت که اگر مردم آمریکا از استفاده از نیروهای آمریکایی برای دفاع از جزیره تایوان حمایت کنند، کنگره نیز از این روش پیروی خواهد کرد.
هواپیمای جنگنده نسل پنجم چینی کابوس وحشتناکی برای آمریکا خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
شناسایی بیش از 50 جنگنده چینی در نزدیکی تایوان
کارشناس روس در ادامه افزود: "وضعیت متشنجی که در اطراف تایوان پس از دیدار بین (رئیس ستاد تایوان) تسای اینگ ون و (رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کوین) مک کارتی رخ داده است دقیقاً وضعیتی را که پس از سفر نانسی پلوسی ایجاد شد را تکرار می کند".

تاوروفسکی در توضیح وضعیت تایوان گفت: سفر به تایوان در این شرایط یعنب پکن درسی به تایپه می دهد و یک بار دیگر پیامدهای احتمالی تحریکات جدی علیه تمامیت ارضی و حاکمیت چین را نشان می دهد.

به گفته وی، تایوان در آینده نزدیک دوباره توسط مقامات چینی محاصره خواهد شد: "در واقع، این جزیره تا چند روز مواد اولیه لازم را دریافت نخواهد کرد و تایوان زغال سنگ، نفت و گاز خود را ندارد. کالاهای صادراتی که تغذیه جزیره را تامین می کنند، به تایوان ارسال نمی شوند. بنابراین، این یک امر بسیار جدی است. این خاورشناس تصریح کرد که محافل سیاسی و کل جمعیت تایوان هشدار می دهد".

چین به طور سنتی به تماس ها و سفرهای خارجی نمایندگان دولت تایوان واکنش منفی نشان می دهد و این جزیره را استان خود می داند. واشنگتن از پکن می خواهد که از اقدامات تلافی جویانه بیش از حد خودداری کند.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای در منطقه برگزار کرد.
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
آمريکا فرستادن ارتش به تايوان را رد نکرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала