آمريکا فرستادن ارتش به تايوان را رد نکرد

© AP Photo
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
اشتراک
مک کول نماینده کنگره بیان کرد که اگر چین وضع موجود را بر هم بزند آمریکا می تواند ارتش را به تایوان ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، مايکل مک کول، رئيس کميته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمريکا گفت آمريکا آماده خواهد بود در صورت حمله چين، اعزام ارتش خود به تايوان را مورد توجه قرار دهد.
مک کول در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: اگر چین به تایوان حمله کند، این گزینه در دستور کار قرار خواهد گرفت، کنگره و مردم آمریکا این گزینه را بررسی می کنند، آیا برای آن آماده هستند، آیا تایوان ارزش آن را دارد.
به گفته وی، اگر مردم آمريکا از استفاده از نيروهای آمريکا برای حفاظت از جزيره حمايت کنند، کنگره از اين موضع پيروي خواهد کرد.
مک کول به همراه هياتی از قانونگزاران آمريکائی از روز چهارشنبه در تايوان به سر می برد. اين ديدار در پی جلسه ای در کاليفرنيا بين کوين مک کارتی رئيس مجلس نمايندگان و تسای اينگ ون رئيس جمهوری تايوان صورت گرفت. در يک کنفرانس خبری پس از آن گفتگوها از مک کارتی پرسیده شد که آیا آمريکا آماده است در صورت حمله چينی ها نيرو به تايوان بفرستد و گفت نمی خواهد هرگز مجبور باشد به اين سوال پاسخ دهد.
چین با توجه به اینکه این جزیره را استان خود می داند به طور سنتی نسبت به تماس های خارجی نمایندگان تایوان واکنش منفی نشان می دهد. واشنگتن از پکن می خواهد از اقدامات تلافی جویانه بيش از حد خودداری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала