هدف رزمایش های چین در اطراف تایوان اعلام شد

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر هدف رزمایش های چین در اطراف تایوان اعلام شد
هدف رزمایش های چین در اطراف تایوان اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
اشتراک
شی یی، سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادی‌بخش خلق چین، امروز شنبه گفت: رزمایش‌های ارتش چین در اطراف تایوان هشداری برای نیروهای جدایی‌طلب و خارجی و اقدامی ضروری برای حفاظت از حاکمیت چین است.
به گزارش اسپوتنیک، شی یی پیش از این امروز شنبه گفته بود که نیروهای مسلح چین تمرینات و گشت زنی رزمی را در روزهای 8 تا 10 آوریل در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان مطابق با برنامه آموزشی رزمی انجام خواهند داد. از سوی دیگر وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که از نزدیک تمرینات ارتش چین را زیر نظر دارد.
شی یی در بیانیه ای که در حساب رسمی فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادی‌بخش خلق چین در شبکه های اجتماعی WeChat منتشر شد، گفت: این یک هشدار جدی در برابر تبانی و دسیسه نیروهای جدایی طلب طرفدار استقلال تایوان با نیروهای خارجی و اقدامی ضروری برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی است".
تسای اینگ ون، رئیس حکومت تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
رهبر تایوان وارد نیویورک شد
رزمایش از صبح امروز شنبه به وقت پکن آغاز شد.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور محسوس متشنج شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک به تایوان که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند،قطع شد . ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به برقرار تماس ها از طریق سازمان‌های غیردولتی خود کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала