رهبر تایوان وارد نیویورک شد

© AP Photo / Chiang Ying-yingتسای اینگ ون، رئیس حکومت تایوان
تسای اینگ ون، رئیس حکومت تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
اشتراک
به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، تسای اینگ ون، رئیس حکومت تایوان، وارد نیویورک شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نوشت:" رئیس حکومت تایوان روز چهارشنبه برای اولین سفر به ایالات متحده در بیش از سه سال گذشته وارد نیویورک شد".
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی خاطرنشان می سازد حضور تسای در آمریکا غیر رسمی است و از نظر فنی به عنوان سفر ترانزیتی تلقی می شود.
مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی این خبر را که تسای اینگ ون تنها به صورت ترانزیت از طریق ایالات متحده تردد می کند، دروغ خواند و از واشنگتن خواست هرگونه روابط رسمی با تایپه را متوقف کند.
دعوت آمریکا از تایوان به نشست سران برای دموکراسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
دعوت آمریکا از تایوان به "نشست سران برای دموکراسی"
پیش از این، دفتر رئیس حکومت این جزیره اعلام کرده بود که تسای اینگ ون در راس هیئت تایوان در 29 مارس از طریق ایالات متحده عازم گواتمالا و بلیز خواهد شد. سفر به کشورهای دوستدار تایپه در آمریکای مرکزی ده روز به طول خواهد انجامید. این هیئت در 29 مارس از تایوان به نیویورک پرواز می کند و در 1 آوریل به گواتمالا و در 3 آوریل به بلیز می رسد و در 5 آوریل به لس آنجلس می رود. انتظار می رود او در 7 آوریل به جزیره تایوان بازگردد.
اوضاع در اطراف تایوان در اوت سال گذشته پس از سفر نانسی پلوسی رئیس وقت مجلس نمایندگان بامریکا ه تایپه متشنج شد. جمهوری خلق چین حاکمیت جزیره را به رسمیت نمی شناسد، آن را استان خود می داند و قاطعانه با تماس های تایوان با مقامات و نظامیان دیگر کشورها مخالف است.
روابط رسمی بین دولت مرکزی چین و تایوان در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست شکست خورده بودند، به این جزیره نقل مکان کردند، از هم پاشید. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین تایوان و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала