رسانه ها: اسناد محرمانه پنتاگون درباره درگیری در اوکراین به شبکه های اجتماعی درز کرد

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airاسناد محرمانه پنتاگون درباره درگیری در اوکراین به شبکه های اجتماعی درز کرد
اسناد محرمانه پنتاگون درباره درگیری در اوکراین به شبکه های اجتماعی درز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2023
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز می نویسد: وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در حال بررسی حادثه درز کردن تعدادی از اسناد سری و طبقه بندی شده در شبکه های اجتماعی است که در آنها وضعیت ارتش اوکراین و برنامه های ایالات متحده و ناتو برای تقویت نیروهای مسلح اوکراین توصیف می شود.
به گزارش اسپوتنیک، صحبت در مورد اسناد دارای تاریخ اوایل مارس و بعد است. خاطرنشان می شود این مطالب ظاهراً توسط کانال های تلگرامی طرفدار دولت روسیه منتشر شده است. در عین حال، مطالب مشخص منتشره در شبکه های اجتماعی نقل نمی شود.
گفته می شود که مقامات آمریکایی در تلاش برای حذف این اسناد از شبکه های اجتماعی هستند، اما تا عصر پنجشنبه موفق نشده اند.
سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: "ما از پست‌های شبکه ‌های اجتماعی آگاه هستیم و وزارتخانه ما در حال بررسی این موضوع است".
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
رسانه ها جزئیات مذاکرات ناتو پیرامون اوکراین را منتشر کردند
روزنامه نیویورک تایمز مدعی است که یکی از اسناد با علامت "فوق محرمانه" "وضعیت درگیری از اول مارس" را توصیف می کند.
به نوشته این نشریه، مطلب دیگری حاوی اطلاعات مختصری درباره 12 تیپ درحال تشکیل ارتش اوکراین است که به نظر می رسد 9 تیپ از آنها توسط ایالات متحده و سایر متحدان در ائتلاف آتلانتیک شمالی آموزش دیده و تامین شده اند. در سند محرمانه گفته می شود که شش تیپ از این 9 تیپ قرار است تا 31 مارس و بقیه تا 30 آوریل آماده شوند. در این سند همچنین نیاز به بیش از 250 تانک و 350 خودروی جنگی پیاده نظام را برای این تیپ ها مورد تاکید قرار می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала