رسانه ها جزئیات مذاکرات ناتو پیرامون اوکراین را منتشر کردند

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
اشتراک
فایننشال تایمز: ایالات متحده، آلمان و مجارستان با پیشنهادات لهستان برای پیوستن اوکراین به ناتو مخالفت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه می نویسد، کشورهای ناتو نتوانستند پیرامون الحاق اوکراین به این ائتلاف به یک موضع مشترک دست یابند.
در بیانیه آمده است: ایالات متحده، آلمان و مجارستان در برابر تلاش های کشورهایی مانند لهستان و همچنین کشورهای بالتیک برای ارائه روابط عمیق تر به کی یف با ناتو و بیانیه های صریح حمایت از عضویت در آینده مقاومت می کنند.
مصاحبه کنندگان با این روزنامه تصریح کردند که این هفته وزرای امور خارجه کشورهای عضو بلوک در مورد آنچه که می توان به کی یف پیشنهاد کرد، بحث و تبادل نظر کردند. در طول این بحث، اختلاف نظرهای قابل توجهی بر سر ارائه "نقشه راه" به اوکراین برای عضویت در ائتلاف در نشست ژوئیه در ویلنیوس به وجود آمد.
این منابع به نقل از این نشریه نوشت: ایالات متحده در همان زمان با این پیشنهاد مخالفت کرد.
به گفته فایننشال تایمز، واشنگتن خواستار تمرکز بر کمک های نظامی، مالی و بشردوستانه به کی یف است.
نهاد عالی قانونگذاری لیتوانی، روز پنجشنبه، در نشستی در ویلنیوس قطعنامه ای را در مورد دعوت اوکراین به ناتو به تصویب رساند. همزمان، گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیرخارجه این کشور، گفت که هیچ کس انتظار ندارد که طرف اوکراینی تا آغاز نشست سران در ائتلاف پذیرفته شود.
در پایان سپتامبر سال گذشته، کی یف برای پیوستن سریع به ناتو درخواست داد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان ملل، سپس بار دیگر به "سیاست درهای باز" و حق تعیین سرنوشت هر کشور اشاره کرد، اما یادآور شد که برای پذیرش عضو جدید، رضایت همه کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ضروری است.
مسکو تاکید کرد که آنها از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارند و به یاد دارند که جهت گیری اوکراین برای پیوستن به ناتو بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه شد.
نشست سران ناتو در پایتخت لیتوانی 11 تا 12 جولای برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала