حمله شیمیایی به شهر دومای سوریه جهت سیاه نمایی دولت دمشق

© AFP 2023 / Mohamad Abazeedانتقال مواد شیمیایی سمی توسط کلاه سفید ها به ادلب
انتقال مواد شیمیایی سمی توسط کلاه سفید ها به ادلب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2023
اشتراک
5 سال پیش، در 7 آوریل 2018، تعدادی از سازمان های غیردولتی از جمله کلاه سفیدها اعلام کردند که در شهر دوما در غوطه شرقی از سلاح های شیمیایی استفاده شده است. بعدها ثابت شد که این حملات صحنه سازی شده بودند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده نیز سناریوهای مشابهی را در عراق و افغانستان انجام داد: آمریکایی ها از این رو سعی می کنند حضور خود را توجیه کنند تا کشور را بیشتر غارت کنند.
این همان چیزی است که اکنون در سوریه شاهد آن هستیم، خالد عسکیف، روزنامه‌نگار سوری که شاهد وقایع شهر دوما بوده است، به اسپوتنیک گفت: "گروه‌های مسلح این حمله را ترتیب دادند تا سپس نیروهای امنیتی سوریه را مقصر جلوه دهند تا دمشق را بدنام کنند. کلاه سفیدها همه اینها را برای همین هدف عمومی کردند. بودجه دریافتی این سازمان برای حمایت از شبه نظامیان و گروه های مسلح از جمله جبهه النصره استفاده می شود. و اکنون ما نه تنها در مورد سوریه صحبت می کنیم، بلکه یک پدیده مشابه تقریباً در همه جا رخ می دهد".
به گفته عسکیف، واشنگتن نیز به نوبه خود نه تنها تلاش می کند دمشق را در عرصه بین المللی تحقیر کند، بلکه جامعه سوریه را نیز متفرق کند، در این کشور آشوب بپاشد و اقتصاد آن را نابود کند. منافع کشورهای ثالث، خواه ایالات متحده یا بریتانیای کبیر. اما سازمان‌های مستقلی نیز وجود دارند که در میان آنها، به عنوان مثال، هلال احمر که به سیاست خود پایبند است.
"در مورد کلاه سفیدها، قطعا سازمانی وابسته به سایر بازیکنان است. به هر حال، بریتانیا در حال سرمایه گذاری مبالغ هنگفتی در آنجا است. علاوه بر این، کار کلاه سفیدها در مناطقی متمرکز بود که گروه های مسلح و سازمان های تروریستی از جمله داعش نیز فعالیت های جنایتکارانه خود را انجام می دهند".
"به عنوان مثال، روسیه از نزدیک می داند که حمله شیمیایی چیست: حداقل زاپوروژیه را به خاطر بسپارید. همه این سازمان‌های غیردولتی به شدت سیاسی هستند، فعالیت‌های آنها به برخی کشورها از جمله بریتانیا و ایالات متحده گره خورده است. باید کارشناسانی را جذب کرد که تا حد امکان بی طرف باشند."
داعشی ها در عراق و سوریه سلاح شیمیایی می سازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2023
اسپوتنیک توضیح می دهد
چرا غرب در مقابل استفاده از سلاح های شیمیایی در اوکراین سکوت می کند؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала