Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

چرا غرب در مقابل استفاده از سلاح های شیمیایی در اوکراین سکوت می کند؟

© AP Photo / Ng Han Guanداعشی ها در عراق و سوریه سلاح شیمیایی می سازند
داعشی ها در عراق و سوریه سلاح شیمیایی می سازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2023
اشتراک
دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری خلق دونتسک تایید کرد که در بخش‌های مختلف جبهه، عمدتاً در بخش‌های سولیدار و آرتیوموفسک، گزارش‌هایی از سوی فرماندهان یگان مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط طرف اوکراینی منتشر شده است.همچنین شواهد ویدیویی وجود دارد که نشان می‌دهد ارتش اوکراین کپسول‌های کوچک گاز سمی را به هواپیماهای بدون سرنشین متصل کرده است. با این حال، غرب همچنان چشمان خود را بر این واقعیت ها می بندد.
هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح شیمیایی
هواپیماهای بدون سرنشین و شیمی شواهد ویدئویی از استفاده سیستماتیک در اوایل ژانویه امسال ظاهر شد. فرمانده یکی از واحدهای گروه واگنر در یک درخواست تجدید نظر گزارش می دهد که در 7 ژانویه، در نبردهای باخموت، نیروهای مسلح اوکراین از یک سلاح شیمیایی ناشناس استفاده کردند: سربازان روسی دچار سوختگی در دستگاه تنفسی و غشاهای مخاطی شدند. و با حال وخیم به بیمارستان اعزام شدند.
سپس اوکراینی ها استفاده از مواد ممنوعه را تأیید کردند: در شبکه های اجتماعی، یکی از فرماندهان نیروهای مسلح اوکراین پهپادهای FPV را با پایه های مخصوص و ده ها مهمات شیمیایی برای آنها به نمایش گذاشت.
برخی از محفظه ها از قبل پر شده اند، آنها در یخچال هستند که در فیلم نیز نشان داده شده است. آخر هفته گذشته، همان پهپادهای نیروهای مسلح اوکراین یک سلاح شیمیایی ناشناخته را بر روی مواضع نیروهای روسیه درنوواباخموتوفکا پرتاب کردند.
قبلاً روز دوشنبه ، مشاور رئیس جمهوری خلق دوتنسک، یان گاگین، بیان کرد:
در بخش‌های مختلف جبهه، عمدتاً در بخش‌های سولیدار و آرتیوموفسک، گزارش‌هایی از سوی فرماندهان یگان مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط طرف اوکراینی منتشر شد. برخی از مبارزان حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه شدید را تجربه می کنند.
بعداً این اطلاعات توسط خود دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک تأیید شد.
وی گفت: "پیام های سربازان و فرماندهانی که اثرات مواد شیمیایی را تجربه کرده اند از سه هفته پیش بدین سو جریان دارد."
پس از تایید رسمی، کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه بررسی شرایط استفاده از سلاح های شیمیایی را آغاز کرد. در صورت تایید، مسکو می تواند این سابقه را جنایت جنگی تلقی کند.
این چه موادی است؟
ولادیمیر کوزین، عضو مسئول آکادمی علوم نظامی فدراسیون روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد که هنوز مشخص نیست نیروهای مسلح اوکراین از چه مواد شیمیایی می توانند استفاده کنند.
از ژانویه تا فوریه، نیروهای مسلح اوکراین شروع به استفاده از ریز پرنده برای پرتاب مهمات با سلاح های شیمیایی کردند. تنها سوال این است که چه نوع ماده ای ریخته می شود. تنها سوال این است که چه نوع ماده ای ریخته می شود. علائم آسیب به دستگاه تنفسی و غشاهای مخاطی است.
به نوبه خود، خبرنگار جنگ ریانوستی در منطقه عملیات ویژه نظامی، سرگی شیلووت، خاطرنشان کرد که مهمات به احتمال زیاد با اسید هیدروسیانیک پر شده است.
با احتمال زیاد، این مهمات با هیدروسیانیک اسید HCN پر شده است. این یک مایع فرّار سمی است و به همین دلیل است که در ویدیو نشان داده شد که در یخچال نگهداری می شود. 90-85 درصد موارد مسمومیت به مرگ ختم می شود.
"سیانید پتاسیم" بدنام کارآگاهان نمکی از هیدروسیانیک اسید است. و آلمان ها در طول جنگ جهانی دوم با کمک HCN سم "زیکلون-بی" را ساختند که برای کشتن زندانیان اردوگاه های کار اجباری استفاده می شد.
وی با بیان اینکه چرا سلاح های شیمیایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین حمل می شود، افزود:
"به نظر من، پهپادهای انتحاری در درجه اول برای شکست دشمن دقیقا در داخل ساختمان طراحی شده اند و ما در مورد نبردهای شهری در سولیدار صحبت می کنیم. این باعث افزایش غلظت سم کشنده در هوا می شود. اگر بخارات در غلظت های بیشتر از 0.4 میلی گرم در لیتر استنشاق شوند، HCN باعث مسمومیت و مرگ می شود. اگر غلظت این ماده در هوا بیش از 11 میلی گرم در لیتر باشد، مسمومیت با بخار حتی از طریق پوست امکان پذیر است.
یکی دیگر از نشانه های غیرمستقیم وجود یک ماده سمی در مهمات این است که پهپادهای انتحاری ماویک های معمولی نیستند، بلکه FPV هستند که بسیار قابل مانور هستند و می توانند بین شاخه های درخت به طور سیال وجود داشته باشند.
وسایل حفاظت شیمیایی
در همان زمان، به گفته یک خبرنگار جنگ، وسیله ای برای محافظت در برابر گاز وجود دارد و این یک ماسک ضد گاز است.
این خبرنگار می گوید: ابزار محافظت در برابر هایدروسیانیک اسید ماسک ضد گاز است. او توصیه می کند که یکی از آنها را در کوله پشتی های تهاجمی خود را قرار دهند.
دنیس پوشیلین، رییس جمهوری خلق دونتسک به نوبه خود اطمینان داد که مقامات به دنبال راه هایی برای محافظت از ارتش روسیه در برابر اثرات سلاح های شیمیایی هستند.
او گفت: اکنون در تلاش هستیم تا واحدها را به حفاظت شیمیایی لازم مجهز کنیم. اما همیشه راحت نیست که به طور مداوم در موقعیت های حفاظت شیمیایی قرار بگیریم. و البته این امر باعث می شود که واحدهای ما در کل نتوانند وظایفی را که با آن روبرو هستند انجام دهند. بنابراین، ما اکنون به دنبال راه‌های گوناگون برای محافظت از پرسنل نظامی خود هستیم.
سکوت غرب
با این حال، این موارد استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین اولین مورد نیست. در 31 جولای 2022، وزارت دفاع فدراسیون روسیه آشکارا استفاده از سلاح های شیمیایی علیه نیروهای روسیه را اعلام کرده است. با این حال، هیچ واکنشی از سوی سازمان منع سلاح های شیمیایی یا سازمان ملل چه در آن زمان و نه در حال حاضر وجود نداشت.
چرا غرب سکوت می کند؟
اگر حداقل یک سازمان یا دولت بین‌المللی در غرب استفاده احتمالی کی‌یف از مواد ممنوعه را به رسمیت بشناسد، دیگر نمی‌توان کمک نظامی به طرف اوکراینی را توجیه کرد. به هر حال، در آن صورت اوکراین جنایتکار جنگی خواهد بود و همچنان همه کشورهایی که به آن کمک می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала