موضوع اصلی مذاکرات وزرای خارجه روسیه و ترکیه مشخص شد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
اشتراک
لاوروف، وزير امور خارجه روسيه وارد آنکارا شد و پیرامون سوريه و اوکراين مذاکره خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه وارد پایتخت ترکیه شد و در آنجا با مقامات ترکیه مذاکره خواهد کرد.
در جریان این دیدار که از 6 تا 7 آوریل به طول می انجامد، وزیرامور خارجه روسیه با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترک خود دیدار خواهد کرد و پیرامون وضعیت و چشم انداز همکاری های دوجانبه، انرژی و گردشگری و همچنین مسائل منطقه ای از جمله مسئله قفقاز، از سر گرفتن روابط ارمنستان و ترکیه و خاورمیانه مذاکره خواهد کرد.
وزرای امور خارجه دو کشورهمچنين پیرامون وضعيت بحران اوکراين و حل و فصل مسالمت آميز آن، در زمینه معامله غلات، که در اواسط ماه مارس به مدت 60 روز تمديد شد، و مسدود کردن دسترسی اپراتورهای اقتصادی بين المللی به محصولات کشاورزی و کودهای روسيه تبادل نظر خواهند کرد.
وزرای دو کشور همچنین بر عادی سازی روابط سوریه و ترکیه که در مسکو آغاز شد تمرکز خواهند کرد: در 3 تا 4 آوریل رایزنی های چهارگانه ای در سطح معاونان وزرای امور خارجه برگزار شد و آماده سازی برای نشستی در سطح وزرای امور خارجه در این قالب مورد بحث قرار گرفت.
موضوع جداگانه ساخت نیروگاه هسته ای آکویو با مشارکت روسیه خواهد بود: در27 آوریل مراسمی برای بارگیری سوخت هسته ای در اولین نیروگاه هسته ای این کشور برگزار خواهد شد.
طيب اردوغان رئيس جمهوری ترکيه پيشتر از سفر احتمالی ولاديمير پوتين به اين کشور در اين تاريخ خبر داده بود.
پییشتر شرکت پروژه "آکویو نیوکلار" گزارش داد که از لحظه تحویل سوخت، این نیروگاه هسته ای به یک مرکز هسته ای تبدیل خواهد شد، و ترکیه به یک کشورهای هسته ای تبدیل می شود.
Sengey Lavrov - Mevlüt Çavuşoğlu - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2023
دستور کار سفر لاوروف به آنکارا
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала