- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تانک های آمریکایی آبرامز تا پایان امسال به اوکراین ارسال می شوند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisتانک آبرامز
تانک آبرامز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2023
اشتراک
پنتاگون: آمریکا می خواهد تانک های آبرامز را تا پایان سال به کیف منتقل کند، اما آموزش هنوز آغاز نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون گفت که ایالات متحده انتظار دارد تا پایان سال جاری تانک های آبرامز را به اوکراین تحویل دهد، اما آموزش استفاده از آنها برای ارتش اوکراین هنوز آغاز نشده است.
او در پاسخ به سوالی در مورد زمان ارسال تانک های آبرامز به اوکراین به خبرنگاران گفت: آموزش آغاز نشده است... هدف ما تحویل آنها به اوکراین قبل از پایان سال است. روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت میکنند، چون " نه تنها درتامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала