مسکو، روابط میان روسیه و آمریکا را "فروریخته" خواند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد
مسكو مي تواند به پيمان شكنى آمريكا پاسخ نظامى-فنى بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، که روابط میان روسیه و ایالات متحده از بین رفته است و می توان وضعیت آنها را تنها با کلمه "فروپاشی" توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی "روسیه 24" گفت:" ما دیدیم که مسیر آمریکا از زمان امضای معاهده استارت، از لحظه تصویب آن تا چه اندازه تغییر کرده است. ما از سال 2010 در روابط خود با آمریکایی ها کجا بوده ایم و دولت های ابتدایی اوباما، سپس ترامپ و سپس بایدن روابط ما را به کجا هدایت کردند. من احتمالاً می توانم وضعیت فعلی این روابط را در یک کلمه توصیف کنم - فروپاشی. روابط میان دو کشور ویران شده است، و مسئولیت این امر تنها بر عهده ایالات متحده است".

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی "مرده" است، خاطرنشان کرد: اسماً نابود نشده، منحل نشده است، اما توسط ما تعلیق شده است. ما بدین ترتیب فرصت‌های بیشتری ایجاد کردیم تا امنیت خود را در شرایطی که آمریکایی ها از هر کانال و دریچه ای به دنیای نظامی ما برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند، تضمین کنیم".

ریابکوف در ادامه تاکید کرد: "برای معاهده استارت بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ می توان آن را بازگرداند، اما برای این امر لازم است که آمریکایی ها به معنای واقعی کلمه از موقعیت مخرب فعلی خود عقب نشینی کرده و با عقل سلیم شروع به درک این موضوع کنند که اینگونه رفتار و رویه با روسیه به جایی نخواهند رسید. این دوره نیاز به بازنگری دارد".
کاخ کنگره در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
پیامدهای اشتباه آمریکا در روابط خود با روسیه
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала