پیامدهای اشتباه آمریکا در روابط خود با روسیه

© AP Photo / J. Scott Applewhiteکاخ کنگره در آمریکا
کاخ کنگره در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
اشتراک
تد اسنایدر، مقاله نویس نشریه محافظه کار آمریکایی American Conservative می نویسد سیاست ضد روسی که توسط ایالات متحده دنبال می شود، شروع روند چندقطبی شدن در سیاست بین الملل را نزدیک تر می کند.
به گزارش اسپوتنیک،اسنایدر نوشت: روسیه که از بازارهای غرب بریده شده بود، مجبور شد چشمان خود را به شرق - به چین، هند، جامعه اوراسیا و همچنین به گروهی از کشورهای تحت تحریم معطوف کند. بنابراین، محدودیت های غربی در واقع باعث شد رسیدن دنیای چندقطبی نزدیکتر شود.
به گفته نویسنده، ایالات متحده روسیه را به عنوان یک تهدید فوری درک می کند، در حالی که چین یک تهدید بلندمدت برای کاخ سفید است. اسنایدر معتقد است پکن، متحد دیرینه مسکو، نظم جهانی تک قطبی به رهبری ایالات متحده را به چالش می کشد. وی اتحاد روسیه و چین را نشانه ای از "دوری ژئوپلیتیکی از نظام تک قطبی" خواند.
ساختمان پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
در آمریکا از آمادگی این کشور برای جنگ با روسیه و چین سخن گفتند
علاوه بر این، این روزنامه نگار خاطرنشان کرد، بسیاری از کشورها از اعمال تحریم ها علیه روسیه تحت فشار آمریکا خودداری می کنند. اسنایدر از جمله این کشورها به هند، برزیل و آفریقای جنوبی اشاره کرد. این کشورها نه تنها با اعمال محدودیت موافق نیستند، بلکه روابط شراکتی خود با مسکو را نیز حفظ می کنند.
نویسنده اظهار داشت: "برای آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا دشوار است که به اظهارات فلسفی و مرشدانه غرب در مورد مبارزه بین خیر و شر و دموکراسی علیه خودکامگی باور داشته باشند.
این روزنامه نگار در پایان نوشت این مناطق "حافظه دارند و وقتی آمریکا از روسیه به دلیل "نقض حاکمیت و مرزهای دولتی" انتقاد می کند، بوی ریاکاری به مشام می رسد.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و این محدودیت ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала