- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دبیرکل ناتو خواهان افزایش ارسال مهمات به کی یف شد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisمهلت دبیرکل ناتو به روسیه
مهلت دبیرکل ناتو به روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
اشتراک
استوکلنبرگ دبیر ناتو خواهان افزایش ارسال مهمات جنگی به کی یف شد.
ینس استوکلنبرگ دبیرکل ناتو در نتیجه نشست وزرای امور خارجه ائتلاف با وزیر خارجه اوکراین در در قالب کمیسیون اوکراین- ناتو در بروکسل اعلام کرد که اوکراین می بایست "عملیات تهاجمی" صورت دهد، به همین دلیل لازم است که ارسال مهمات به آنرا افزایش داد".
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
افزایش بودجه کمک های غیر کشنده ناتو به اوکراین
وی اظهار کرد: "در این دیدار تمرکز تنها بر ارسال مهمات به اوکراین قرار داشت، و همین طور بر تولید. ما با بخش صنعت کار می کنیم و در ارتباطا تنگاتنک با اتحادیه اروپا قرار داریم... ما می بایست تولید را برای پر کردند انبارهای خود و ارسال ها به اوکراین، افزایش دهیم. البته که اوکرایمن می بایست عملیات تهاجمی صورت دهد... به همین دلیل اوکراین به مقدار زیادی مهمات برای سیستم های توپخانه ای، تانک ها و سیستم های ضد هوایی نیاز دارد".
شایان ذکر است که روسیه پیشتر یادداشتی را به کشورهای عضو ناتو در خصوص ارسال مهمات نظامی به اوکراین ارسال کرده است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده که هرگونه محموله ای که حاوی مهمات برای اوکراین باشد، هدف قانونی برای روسیه خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала