افسر سابق پنتاگون: تانک های غربی در اوکراین به خاکستر تبدیل می شوند

© Sputnik / Ivan Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر انهدام تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین
انهدام تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2023
اشتراک
افسر سابق پنتاگون معتقد است که تانک های غربی تحویل داده شده به اوکراین به همراه خدمه در میدان جنگ توسط نیروهای مسلح روسیه به خاکستر تبدیل خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، "استفان برایان"، افسر سابق وزارت دفاع آمریکا در مقاله ای برای پورتال Weapons and Strategy نوشت:" تانک های اصلی جنگ آلمان، بریتانیا و آمریکا یا قبلاً وارد اوکراین شده اند یا در راه هستند. اما این تانک ها کاستی های شناخته شده ای دارند و روس ها احتمالاً برای آنها آماده هستند. علاوه بر این، هیچ یک از تانک ها سیستم حفاظت فعال ندارند. سیستمی حیاتی که برای محافظت از تانک ها و خدمه در برابر سلاح های ضد تانک مدرن استفاده می شود".
او در این مقاله، نقاط ضعف اصلی تانک‌های غربی را وزن زیاد و عدم توانایی تجهیزات برای فعالیت در جاده‌های ناهموار برشمرده و خاطرنشان می‌کند که احتمالا کسی نخواهد دید که این تانک ها از چه قابلیت هایی برخوردار هستند.
وی نتیجه می گیرد:" و این احتمال بیشتر می شود که بسیاری از تانک های جنگی اصلی اروپا و ایالات متحده همراه با خدمه خود به خاکستر تبدیل شوند".
ربات روسی مارکر مجهز به سامانه ضد تانک کورنت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2023
ربات روسی "مارکر" مجهز به سامانه ضد تانک "کورنت" شد
پیش از این مشخص شد که پلت فرم ربات رزمی Marker مجهز به سامانه Kornet ATGM برای استفاده توسط ارتش روسیه در منطقه عملیات ویژه نظامی به تولید انبوه خواهد رسید. این سلاح قادر است خودروها را در فاصله 5500 متری مورد اصابت قرار دهد و به زره هایی به ضخامت 1000 تا 1200 میلی متر نفوذ کند. یک ربات مجهز به "کورنت" می تواند به "قاتل" واقعی تانک ها، از جمله تانک های ساخت غرب تبدیل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала