ارتش اسرائیل: شیء پرنده ساقط شده در مرز سوریه یک پهپاد ایرانی بوده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پهپاد معراج
پهپاد معراج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2023
اشتراک
ارتش اسرائیل اعلام کرد، شیء پرنده ناشناس که شامگاه یکشنبه در نزدیکی مرز اسرائیل و سوریه سرنگون شد، یک پهپاد ایرانی بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، شامگاه یکشنبه، روابط عمومی ارتش اسرائیل گزارش داد که نیروی هوایی این کشور یک شیء پرنده ناشناس را که ظاهراً از سوریه وارد حریم هوایی این کشور شده بود، سرنگون کرد. به گفته ارتش اسرائیل، این پرنده که پرواز آن به طور کامل رصد شده بود، در یک منطقه باز سرنگون شد و در هیچ مرحله‌ای خطری ایجاد نکرد.
به نوشته روزنامه جروزالم پست، این پهپاد با کمک جنگ الکترونیک سرنگون شده است. خاطرنشان می‌شود که ارتش اسرائیل معمولاً جزئیات چنین عملیات‌هایی را فاش نمی‌کند تا قابلیت‌های سامانه‌های جنگ الکترونیک خود را مخفی نگه دارد و از درز چنین اطلاعاتی به دشمن جلوگیری کند.
این روزنامه خاطرنشان می کند، ارتش اسرائیل همچنان در حال بررسی شرایط این اتفاق است و خود پهپاد برای مطالعه به یک مرکز ویژه منتقل شده است.
این حادثه هواپیمای بدون سرنشین در بحبوحه یک سری حملات هوایی اخیر به اهداف نظامی در سوریه که به طور معمول به اسرائیل نسبت داده می شود، رخ داد. رسانه های ایران از کشته شدن یک مستشار نظامی ایرانی در حومه دمشق در نتیجه حمله هوایی نیروهای اسرائیل خبر داده بودند.
Израильский политик Йоав Галант  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
وزیر دفاع اسرائیل: در صورت لزوم نیروهای ایرانی را از سوریه بیرون می رانیم
اسرائیل مخالفت خود با حضور نظامی ایران در سوریه را کتمان نمی کند، اما هرگز درباره حملات هوایی به اهداف سوریه اظهار نظر نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала