وزیر دفاع اسرائیل: در صورت لزوم نیروهای ایرانی را از سوریه بیرون می رانیم

© AFP 2023 / Jack GuezИзраильский политик Йоав Галант
Израильский политик Йоав Галант  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد، کشورش اجازه تقویت مواضع ایران در مرزهای خود را نخواهد داد و در مواقعی که لازم بداند نیروهای جمهوری اسلامی را از سوریه عقب خواهد زد.
به گزارش اسپوتنیک، "یوآو گالانت"، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه در بازدید از محل یکی از تیپ های نیروهای دفاعی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن گفت: "ما اجازه نخواهیم داد ایرانی ها و حزب الله به ما آسیب برسانند. ما در گذشته اجازه نداده‌ایم، اکنون و در آینده نیز این اجازه را نخواهیم داد. در صورت لزوم، ما آنها را از سوریه به جایی که به آن تعلق دارند، یعنی ایران بیرون خواهیم راند".
وزیر دفاع اسرائیل درباره شرایط امنیتی تاکید کرد که تهدیدات علیه اسرائیل در حال حاضر در همه جهات در حال افزایش است. وی افزود: "اوضاع از همه جهات متشنج است. ایرانی‌ها در حال گسترش نفوذ خود به یهودیه و سامره ( کرانه باختری اردن) و غزه هستند و همچنین سعی دارند در سوریه و لبنان نیز نفوذ خود را افزایش دهند".
در عین حال گالانت در مورد حملات موشکی شب یکشنبه به خاک سوریه اظهار نظری نکرد. این در حالی است که رسانه های سوری اعلام کردند که مسئولیت این حمله بر عهده طرف اسرائیلی است. همچنین خبرگزاری مهر روز یکشنبه از کشته شدن دو مستشار نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در سوریه، در اثر این حمله خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала