اتحادیه اروپا "مفهوم سیاست خارجی" روسیه را تلاشی برای غلبه بر انزوا خواند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مقام اروپایی: اسرائیل به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن است
مقام اروپایی: اسرائیل به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2023
اشتراک
سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا مفهوم به روز شده سیاست خارجی روسیه را "تلاشی برای بازگرداندن اعتبار بین المللی و غلبه بر انزوا" می داند.
به گزارش اسپوتنیک، 31 مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن "مفهوم به روز شده سیاست خارجی" روسیه تصویب شد. بر اساس این سند، این کشور مدل جدیدی از همزیستی با کشورهای اروپایی را تشکیل خواهد داد که توسعه امن، مستقل و مترقی روسیه، متحدان و شرکای آن را تضمین می کند.
پیتر استانو، سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت:"در نگاه اول، به نظر می رسد این موضوع تلاشی برای بهبود وجهه بین المللی از دست رفته روسیه و غلبه بر انزوای بین المللی آن است."
استانو در عین حال ابراز عقیده کرد که "هدف از این سند توجیه رفتار تهاجمی روسیه علیه همسایگان خود و در سراسر جهان و در عین حال تقسیم سایر کشورها به "دوست" و "غیر دوست" است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2023
پوتین "دکترین جدید" سیاست خارجی روسیه را تصویب کرد
نماینده اتحادیه اروپا از مسکو خواست "به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل در عمل احترام بگذارد و نه فقط در گفتار". استانو گفت: "برای شروع، روسیه باید فورا تمام خصومت ها را متوقف کند و از خاک اوکراین به داخل مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده خود، خارج شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала