کمبود "خلبانان ماهر" در نیروهای مسلح اوکراین

© Photo / U.S. Air Force / Christopher Sparksخلبان اوکراینی آموزش دیده توسط آمریکا در یکی از اولین نبردها کشته شد
خلبان اوکراینی آموزش دیده توسط آمریکا در یکی از اولین نبردها کشته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
اشتراک
در اوکراین از کمبود خلبانان ماهر برای آموزش بروی جنگنده های ارسالی احتمالی غرب به دلیل کشته شدن آنها در درگیری با روسیه خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، کاخ سفید اعلام کرده بود که آنها همچنان به تامین جت های جنگنده به اوکراین فکر نکرده و بر سلاح هایی تمرکز می کنند که کی یف در آینده نزدیک بیشترین نیاز را خواهد داشت.
روزنامه تلگراف به نقل از سرگرد اوکراینی "وادیم وروشیلوف" می نویسد، نیروهای روسی دائما در حال تغییر تاکتیک ها و ایجاد تله برای هواپیماها هستند.
همچنین سرهنگ اوکراینی "ولدیمیر لوگاچف" نیز گفت:" تا زمانی که منتظر بمانیم، خلبانان بیشتری را از دست خواهیم داد. ما لیستی از ماهرترین و بهترین خلبانانی داشتیم که می توانستند روی F-16 آموزش ببینند و متأسفانه برخی از آنها پیشتر در جنگ کشته شده اند".
به گفته لوگاچف، رادارهای جنگنده های روسی بسیار بهتر از رادارهای هواپیماهای اوکراینی هستند.
این سرهنگ اوکراینی اضافه کرد:" موشک های روسی بسیار قوی تر از موشک های زمان شوروی ما هستند. گاهی اوقات ما حتی نمی بینیم که روس ها موشک پرتاب کرده اند که این موضوع برای خلبانان ما بسیار خطرناک است".
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
هند یک جنگنده اف-16 پاکستان را سرنگون نمود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2023
سناتورهای آمریکایی خواستار ارسال جنگنده های F-16 به اوکراین شدند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала