رسانه: غرب امتیاز قابل توجهی به روسیه داد

© AP Photo / Evan VucciПрезидент США Джо Байден и президент Украины Владимир Зеленский в Киеве
Президент США Джо Байден и президент Украины Владимир Зеленский в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
اشتراک
مقاله نویس فارین پالیسی و عضو شورای روابط خارجی اروپا معتقد است، غرب نمی تواند هدف خاصی را برای خود که به خاطر آن واشنگتن و بروکسل در بحران اوکراین مداخله کنند را تدوین کند. همین موضوع مزیت قابل توجهی برای روسیه ایجاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته "لیانا فیکس"، ابهام در موقعیت غرب، که موجب باز گذاشتن این سوال است که آنها در اوکراین به دنبال چه هستند، تنها در مراحل اولیه درگیری کارساز بود.
فیکس توضیح داد: "اجتناب از سیگنال‌هایی در مورد محدودیت‌های حمایت غرب و تضعیف روحیه نیروهای اوکراینی با برخی اهداف یا ضرب‌الاجل‌های دست نیافتنی، راحت بود. از این رو، صحبت های مکرر غرب در مورد کمک به کی یف در هر چیزی که نیاز دارد، تنها تا زمانی که بپرسید همه اینها به چه معناست، قانع کننده به نظر می رسد".
همانطور که نویسنده تاکید کرد، وقتی مردم در غرب سعی می کنند چنین سوالی بپرسند، سیاستمداران می گویند که تعیین اهداف وظیفه خود اوکراین است. با این حال، امکانات این هدف گذاری کاملاً وابسته به تأمین تسلیحات است که همه کارت ها را به ایالات متحده و متحدانش می دهد.

وی هشدار داد: "در بحبوحه درگیری که تاکنون عمدتاً از طریق تصاویر و روایت‌های اطلاعاتی با آن مبارزه شده است، یک خلاء سیاسی خطرناک در حال ظهور است. اگر متحدان اوکراین نتوانند پیروزی را تعریف کنند، روسیه این کار را خواهد کرد. بدون هدف مشخص، بیشتر شهروندان غربی این درگیری را به عنوان یک مبارزه طولانی و نامطمئن که در نهایت روحیه اوکراین و خود غرب را تضعیف خواهد کرد، می پندارند".

روز شنبه، اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا، گفت که پنتاگون در حال برنامه ریزی برای افزایش هزینه های نظامی پس از پیروزی روسیه بر رژیم کی یف است. این افسر سابق اطلاعاتی گفت که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک پنتاگون، چشم انداز توسعه بحران اوکراین را از نقطه نظر پیروزی روسیه بررسی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала