جزئیات تماس تلفنی لاوروف و بلینکن

© Sputnik / Natalia SeliverstovaЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
اشتراک
وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در تماسی تلفنی جزئیات دستگیری خبرنگار WSJ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در اطلاعیه ای جزئیات تماس تلفنی سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن را اعلام کرد.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در سایت آن منتشر شده، آمده است: "سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن در تماس تلفنی دستگیری گرشکوویچ شهروند آمریکایی را مورد بحث قرار دادند".
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
بلینکن از شهروندان آمریکایی خواست تا بی درنگ روسیه را ترک کنند
در بیانیه این نهاد تصریح شده است: "لاوروف در گفتگو با بلینکن بر غیر قابل پذیرش بودن ایجاد التهاب توسط واشنگتن حول مسئله دستگیری گرشکوویچ، اشاره و بر لزوم احترام به تصمیمات دولت روسیه تاکید نمود".
رئیس دستگاه دیپلماسی فدراسیون روسیه به همتای خود در ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کرد که گرشکوویچ تلاش کرده است تا اطلاعاتی که از اسرار دولتی روسیه می باشد، را جمع آوری نماید.
به گفته این دیپلمات سرنوشت آتی این شهروند آمریکایی در روسیه را دادگاه تعیین خواهد نمود.
وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در بیانیه خود در خصوص این تماس تلفنی اعلام کرد که بلینکن و لاوروف ایجاد شرایط مناسب جهت ادامه فعالیت نمایندگی های دیپلماتیک فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا را به بحث و گفتگو گذاشتند.
شایان ذکر است که روز پنجشنبه سرویس فدرال امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که گرشکوویچ خبرنگار دفتر مسکو WSJ را در شهر یکاترینبورگ و به ظن جاسوسی برای دولت ایالات متحده آمریکا بازداشت نموده است. بنا بر اطلاعات سرویس ویژه روسیه، این شهروند آمریکایی داده های سری "در مورد فعالیت یکی از نهادهای مجموعه نظامی- صنعتی روسیه" را جمع آوری می کرده است. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای کاخ کرملین اعلام کرد که گرشکوویچ را با مدارک موید جرم دستگیر کرده اند.
در عین حال مقامات روزنامه Wall Street Journal این اتهامات را رد کرده و خواهان آزادی فوری وی گردیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала