بلینکن از شهروندان آمریکایی خواست تا بی درنگ روسیه را ترک کنند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
اشتراک
آنتونی بلینکن بعد از دستگیری گرشکوویچ خبرنگار WSJ، از شهروندان آمریکایی خواست خاک روسیه را ترک نمایند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در سایه دستگیری اوان گرشکوویچ خبرنگار روزنامه Wall Street Journal، از شهروندان آمریکایی که در روسیه باقی مانده اند خواست تا "بی درنگ" این کشور را ترک نمایند.
در بیانیه ای که توسط وزارت خارجه ایالات متحده منتشر شده به نقل از بلینکن آمده است: "بالاترین اولویت برای وزارت خارجه، امنیت شهروندان ایالات متحده آمریکا در خارج از کشور می باشد. ما اخطار های قاطع خود در خصوص خطری که شهروندان ایالات متحده را در خاک فدراسیون روسیه تهدید می کند، تکرار می نماییم. شهروندان آمریکایی که در خاک فدراسیون روسیه زندگی می کنند و یا در روسیه در حال سفر می باشند می بایست این کشور را بی درنگ ترک نمایند، همانطور که در توصیه های مربوط به سفر ها تشریح شده است".
کاخ کنگره در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
پیامدهای اشتباه آمریکا در روابط خود با روسیه
به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، نهاد مطبوع وی در تماس با نمایندگان WSJ در خصوص شرایط حول دستگیری گزارشگر آمریکایی می باشد. بلینکن تصریح کرد: "هر بار که شهروندان ایالات متحده در خارج از کشور تحت بازداشت قرار می گیرند، ما بلافاصله درخواست دسترسی کنسولی را مطرح کرده و تلاش می کنیم که هر گونه حمایت لازم را صورت دهیم".
شایان ذکر است که روز پنجشنبه سرویس فدرال امنیت فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که گرشکوویچ خبرنگار دفتر مسکو WSJ را در شهر یکاترینبورگ و به ظن جاسوسی برای دولت ایالات متحده آمریکا بازداشت نموده است. بنا بر اطلاعات سرویس ویژه روسیه، این شهروند آمریکایی داده های سری "در مورد فعالیت یکی از نهادهای مجموعه نظامی- صنعتی روسیه" را جمع آوری می کرده است. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای کاخ کرملین اعلام کرد که گرشکوویچ را با مدارک موید جرم دستگیر کرده اند.
در عین حال مقامات روزنامه Wall Street Journal این اتهامات را رد کرده و خواهان آزادی فوری وی گردیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала