اروپا از اوکراین خشمگین است

© http://xn--msb-5cd3bhe6ajly.gov.tr/حمل غلات با کشتی
حمل غلات با کشتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2023
اشتراک
به نوشته رسانه ها، در اروپا نارضایتی به دلیل صادرات غلات از اوکراین در حال افزایش است، موضوعی که می تواند باعث شود کی یف، حمایت همسایگان خود را از دست بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ در مقاله ای می نویسد:" لهستان و سایر کشورهای همسایه پس از اینکه صادرات غلات در سال گذشته به دلیل درگیری مسلحانه مسدود شد، برای کمک به انتقال غلات از اوکراین به بازارهای جهانی موافقت کردند. برخی از این ذخایر اکنون در اروپای شرقی انباشته شده و معیشت ساکنان محلی را تهدید می کند".
بر اساس این مقاله، کشاورزان در لهستان، رومانی، اسلواکی، مجارستان و بلغارستان به دلیل قیمت پایین ناشی از ورود غلات اوکراینی با مشکلات مالی مواجه هستند و نمی توانند پیش از برداشت بعدی، ذخایر خود را به طور کامل بفروشند.
همانطور که نویسندگان این مقاله اشاره کردند، این مشکل که بازارهای اروپایی را بی‌ثبات می‌کند، سیاستمداران بخش شرقی اتحادیه اروپا را در حمایت خود از اوکراین به تردید انداخته است. و کشاورزان ناراضی در لهستان و اسلواکی، جایی که انتخابات در شرف برگزاری است، ممکن است به کسانی رأی دهند که ترجیح می دهند از مردم خود حمایت کنند تا کی یف.
31 مارس، نخست وزیران چندین کشور اتحادیه اروپا از اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا خواستند تا در بحران ناشی از ورور غلات از اوکراین مداخله کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала