پنتاگون نگران اتحاد نظامی احتمالی بین مسکو و پکن است

© Depositphotos.com / Leeestatروسیه و چین
روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2023
اشتراک
مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که اتحاد نظامی بین مسکو و پکن خطراتی را برای ایالات متحده ایجاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مارک میلی در جریان یک برنامه مجازی که توسط نشریه "دیفنس وانگ برگزار شد گفت: "ما به یک رویکرد ژئوپلیتیکی نیاز داریم که اجازه ندهد چین و روسیه آنقدر به هم نزدیک شوند که اتحاد نظامی علیه ایالات متحده تشکیل دهند. شما ن هرگز می خواهید آن روز فرا برسد."
به گفته میلی، پکن و مسکو هنوز در حال تشکیل یک ائتلاف نظامی نیستند، اما اگر چنین اتحادی پدیدار شود، چالشی برای ایالات متحده خواهد بود. وی افزود : "اگر جنگ سه ابرقدرت آغاز شود که دو تای آنها ضد ما باشند، چالش بسیار بزرگی خواهد بود."
وی تاکید کرد که واشنگتن خواهان جنگ ابرقدرت ها نیست و برای این امر به فلسفه "صلح از طریق زور" پایبند است.
"لحن بیانات در چین و جاهای دیگر، از جمله ایالات متحده، ممکن است این تصور را ایجاد کند که ما در آستانه جنگ با چین هستیم. ممکن است این اتفاق بیفتد و چنان حادثه ای ممکن است رخ دهد که تشنج غیرقابل کنترلی را برانگیزد. بنابراین چنین غیرممکن نیست اما فعلاً نمی خواهم این را جزو احتمالات بدانم".
حجم مبادلات تجاری روسیه و چین رکورد زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2023
گزارش و تحلیل
در آمریکا از آینده ای که روسیه و چین برایشان تدارک دیده اند ترسیدند
او می گوید که لحن بیانات می تواند اوضاع را ملتهب کند و به موضع "آرام صحبت کن، اما چوب بزرگتر داشته باش" پایبند است.
میلی گفت: "در رابطه با چین، طبق درک من، نظامیان آنها و دیگران به این نتیجه رسیده اند که جنگ با ایالات متحده اجتناب ناپذیر است. این خطرناک است."
او دلیل این امر را پایبندی چین به ایدئولوژی مارکسیستی و اعتقاد به تقدیر تاریخی دانست. میلی گفت، در مقابل، ایالات متحده و غرب با ایده اراده آزاد تربیت شده اند و بنابراین آنها وضعیت را اینگونه نمی بینند.
او گفت: "فکر نمی‌کنم جنگ اجتناب‌ناپذیر باشد، اما ما باید بسیار عمل‌گرا و مراقب باشیم".
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیشتر خواسته بود در اهمیت نزدیکی روسیه و چین اغراق نشود و به خود می‌بالید که آمریکا در ایجاد اتحادها در دنیای مدرن بسیارموفق تر بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала