واکنش کلیسای ارتدکس روسیه به بازداشت خانگی مطران پاول در اوکراین

© Sputnik / Alexey Maishevواکنش کلیسای ارتدکس روسیه به بازداشت خانگی مطران پاول در اوکراین
واکنش کلیسای ارتدکس روسیه به بازداشت خانگی مطران پاول در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2023
اشتراک
ولادیمیر لگویدا، رئیس بخش روابط کلیسا با جامعه و رسانه های خلیفه گری مسکو کلیسای ارتدکس روسیه گفت که حبس خانگی مطران پاول (لبد)، رهبر صومعه پچرسک لاورا کی‌یف به اتهامات ساختگی، به منزله ادامه طبیعی بی قانونی رژیم اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این اعلام شده بود که مطران پاول (لبد)، رهبر صومعه پچرسک لاورا کی‌یف برای بازجویی احضار شده که قرار است در ساعت 12:00 به وقت مسکو آغاز شود، او به دلیل انتقاد از کلیسای ارتدکس جدایی خواه اوکراین متهم به تحریک نفرت بین مذاهب است.
لگویدا ." در کانال تلگرامش نوشت: "قرار دادن مطران پاول در حبس خانگی به اتهامات واهی، متأسفانه، ادامه طبیعی بی قانونی های انجام شده توسط مقامات اوکراینی است. باصطلاح "گفتگو" با نمایندگان بزرگترین فرقه مسیحی در اوکراین چنین است".
امروز شنبه، مطران پاول گفت مقامات اوکراین به وی مظنون هستند و خانه او "اکنون مورد بازرسی قرار خواهد گرفت." به گفته وی، "به طور خلاصه" به وی توضیح دادند که به "همکاری با روسیه و تحریک بین مذهبی" متهم است. او اقدامات مقامات اوکراینی را آزار و اذیت کلیسا خواند.
Киево-Печерская лавра - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2023
رهبر صومعه پچرسک لاورا کی‌یف به حبس خانگی فرستاده شد
بعداً شاهدان عینی از بازرسی از خانه مطران خبر دادند.
در کلیسای ارتدکس اوکراین توضیح دادند ، مطران پاول به دلیل اظهاراتش علیه کلیسای ارتدکس جدایی طلب اوکراین و پاتریاک قسطنطنیه متهم به تحریک نفرت بین مذاهب شد.
دور جدید درگیری در اطراف صومعه پچرسک لاورا کی‌یف با صدور اعلامیه ای در مورد خاتمه قرارداد اجاره نامحدود آن آغاز شد که وزارت فرهنگ اوکراین آن را کلیسای ارتدکس اوکراین به ارسال کرد. به راهبان دستور داده شد در 29 مارس صومعه را ترک کنند. در همان زمان، اولکساندر تکاچنکو، وزیر فرهنگ اوکراین به آنها پیشنهاد ماندن داد، اما به شرط انتقال آنها به کلیسای ارتدوکس جدایی خواه اوکراین. روز قبل، وزیر فرهنگ اوکراین گفت که دادگاه اجازه فسخ قرارداد اجاره ساختمان های صئمعه لاورا را داده است .
در سال گذشته، کی یف بزرگترین موج آزار و شکنجه کلیسای ارتدکس اوکراین را در تاریخ اخیر این کشور، که شامل میلیون ها فرد متدین می شود، ترتیب داد. هفته گذشته، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارشی درباره آزادی مذهب در اوکراین منتشر کرد که در آن از تبعیض علیه کلیسای ارتدکس اوکراین ابراز نگرانی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала