رهبر صومعه پچرسک لاورا کی‌یف به حبس خانگی فرستاده شد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Киево-Печерская лавра
Киево-Печерская лавра - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2023
اشتراک
نشریه اوکراینی Vesti.ua گزارش داد که مطران پاول (لبد)، ، رهبر صومعه پچرسک لاورا کی‌یف گفت که وی در بازداشت خانگی قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، وی در گفت و گو با مسیحیان ارتدکس متدین که فیلم آن در کانال تلگرامی این نشریه منتشر شده است، گفت: "من را حبس خانگی کردند".
پاول در این گفتگو خاطرنشان کرد که "باید پروتکلی را امضا کند" بدون اینکه مشخص کند کدام پروتکل.
در همان زمان، کلیسای ارتدکس اوکراین گزارش داد مطران پاول که برای بازجویی احضار شد، که قرار بود در ساعت 12:00 به وقت مسکو انجام شود و تنها پس از آن باید چگونگی بازداشت وی را انتخاب می کردند.
روز شنبه، مطران پاول گفت مقامات اوکراین به وی مظنون هستند و خانه او "اکنون مورد بازرسی قرار خواهد گرفت." به گفته وی، "به طور خلاصه" به وی توضیح دادند که به "همکاری با روسیه و تحریک بین مذهبی" متهم است. او اقدامات مقامات اوکراینی را آزار و اذیت کلیسا خواند.
Объединительный собор в Софийском соборе, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2023
دفتر زلنسکی خواهان پاکسازی فیزیکی "کلیسای ارتدکس اوکراین" شد
بعداً شاهدان عینی از بازرسی از خانه مطران خبر دادند.
در کلیسای ارتدکس اوکراین توضیح دادند ، مطران پاول به دلیل اظهاراتش علیه کلیسای ارتدکس جدایی طلب اوکراین و پاتریاک قسطنطنیه متهم به تحریک نفرت بین مذاهب شد.
دور جدید درگیری در اطراف صومعه پچرسک لاورا کی‌یف با صدور اعلامیه ای در مورد خاتمه قرارداد اجاره نامحدود آن آغاز شد که وزارت فرهنگ اوکراین آن را کلیسای ارتدکس اوکراین به ارسال کرد. به راهبان دستور داده شد در 29 مارس صومعه را ترک کنند. در همان زمان، اولکساندر تکاچنکو، وزیر فرهنگ اوکراین به آنها پیشنهاد ماندن داد، اما به شرط انتقال آنها به کلیسای ارتدوکس جدایی خواه اوکراین. روز قبل، وزیر فرهنگ اوکراین گفت که دادگاه اجازه فسخ قرارداد اجاره ساختمان های صئمعه لاورا را داده است .
در سال گذشته، کی یف بزرگترین موج آزار و شکنجه کلیسای ارتدکس اوکراین را در تاریخ اخیر این کشور، که شامل میلیون ها فرد متدین می شود، ترتیب داد. هفته گذشته، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارشی درباره آزادی مذهب در اوکراین منتشر کرد که در آن از تبعیض علیه کلیسای ارتدکس اوکراین ابراز نگرانی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала