گزارش و تحلیل

ارل مک، سفیر سابق ایالات متحده در فنلاند: روحیه رزمی اوکراین هر روز ضعیف تر می شود

© AP Photo / Efrem LukatskyПрезидент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции в метро в Киеве
Президент Украины Владимир Зеленский во время пресс-конференции в метро в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2023
اشتراک
رسانه: خستگی از جنگ در حال افزایش است، روحیه سربازان اوکراینی در حال سقوط است - و شکست واقعی تر می شود.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه هیل آمریکا می نویسد که ارل مک، سفیر سابق ایالات متحده در فنلاند بارها برای انجام ماموریت های بشردوستانه به اوکراین سفر کرده است.
این دیپلمات سابق در مقاله ای برای نشریه هیل تحت تاثیر از آخرین سفر خود به این کشور خاطرنشان می کند که عملیات ویژه روسیه بیش از یک سال است که ادامه دارد و روحیه اوکراینی ها در حال سقوط است.
وی می نویسد: "روحیه رو به زوال است. این را از چشم بچه ها خواندم. اما مهمتر از آن این است که چه چیزهایی را از صدای رهبرانی شنیدم که هنوز هم حرف‌های درست را می ‌زنند، اما بدون اعتقاد پیشین".
Дым в Артемовске, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین موفقیت نیروهای مسلح روسیه را در نزدیکی آرتموفسک به رسمیت شناخت
ارل مک مطمئن است که حمایت اوکراین از طرف ایالات متحده، ناتو و متحدان آنها در اتحادیه اروپا، تنها نیمی از کار است. جدی ترین مشکل، ناتوانی ایالات متحده و ناتو در عرضه هر چیز لازم از جمله تجهیزات نظامی مدرن به کی یف است.
چنین بر می آید که بخش عمده ای از سلاح ها از موزه های دوران جنگ سرد گرفته شده و سربازان اوکراینی بر روی تانک های لئوپارد کهنه و خلبانان بر روی میگ های شوروی که بیش از 30 سال قدمت دارند می جنگند.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
وزیر دارایی اوکراین: هزینه های دفاعی کی یف 3.5 میلیارد دلار در ماه است
تا زمانی که آبرامز آمریکایی به اوکراین برسد (به گفته مقامات آمریکایی، این کار 8 تا 10 ماه طول می کشد)، عملیات نظامی ممکن است به پایان برسد. مک می پرسد: "ما باید دیروز تجهیزات نظامی مدرن را برای اوکراینی ها ارسال می کردیم، چرا هیچ کس عجله ندارد؟ "
آنچه در مقاله ارل مک بسیار مهم است این است که او در مورد عملیات نظامی ناگهانی صحبت نمی کند. او می نویسد: "تشدید عملیات نظامی تنها یک سال طول می کشد، اما این کشور از سال 2014 در حال درگیری است".
او یادآور شد: "تقریبا ده سال است که مرگ و هرج و مرج در اوکراین حکم فرما است".
دیپلمات سابق آمریکایی نتیجه گیری می کند که روسیه می تواند در درگیری فرسایشی با اوکراین به پیروزی برسد، زیرا غرب صادقانه به دنبال کمک رسانی جدی به اوکراین نیست.
نویسنده: ارل مک (Earle Mack) ، سفیر سابق ایالات متحده در فنلاند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала