- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اوکراین موفقیت نیروهای مسلح روسیه را در نزدیکی آرتموفسک به رسمیت شناخت

© AP Photo / LibkosДым в Артемовске, Украина
Дым в Артемовске, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
ستاد کل نیروهای اوکراین موفقیت جزیی نیروهای مسلح روسیه را در نزدیکی آرتموفسک در جمهوری خلق دونتسک به رسمیت شناخت.
به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش شامگاهی ستاد کل نیروهای اوکراینی، روز چهارشنبه، این ستاد "موفقیت جزئی" نیروهای مسلح روسیه را در نزدیکی آرتموفسک در جمهوری خلق دونتسک به رسمیت شناخت.
در بیانیه منتشر شده در صفحه فیس بوک ستاد کل نیروهای اوکراینی آمده است: در جهت باخموت (نام اوکراینی آرتموفسک)، دشمن به عملیات تهاجمی شهر باخموت با موفقیت جزیی ادامه می دهد.
آرتموفسک در شمال شهر بزرگ گورلوفکا واقع شده است. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه نیروهای اوکراینی در دونباس است. بیش از شش ماه است که نبردهای شدید در خارج از شهر در جریان است، گروه اوکراینی در محاصره عملیاتی قرار دارد.
همانطور که ولادیمیر زلنسکی پیشترگفته بود، اگر نیروهای اوکراینی در آرتموفسک شکست بخورند، کی یف به سرعت با فشار جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد و در داخل کشور به سمت سازش با روسیه سوق داده خواهد شد. دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل، در مصاحبه با ریانووستی خاطرنشان کرد که خود اوکراین آرتموفسک را به نوعی نماد تبدیل کرده است که این اشتباه غم انگیز آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала