گزارش و تحلیل

چه قدر آمریکا ذلیل شده؟

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر مجسمه آزادی جدید، هدیه ای از فرانسه به آمریکا
مجسمه آزادی جدید، هدیه ای از فرانسه به آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
مصطلحی در ایران است که بسیار امروزه شرح الحال اوضاع سیاست خارجی آمریکا می باشد.
البته چون مقداری بخش هایش قابل انتشار نیست من برای آنها سه نقطه می گذارم چون می دانم تقریبا همه خوانندگان با این مصطلح عامیانه آشنایی دارند.
کسی که به ما ... بود کلاغ ... دریده بود.
امروز اوضاع حال آمریکا این شده.
از عرب ها گرفته که به هر شکلی می توانستند انواع واقسام توهین ها را به آمریکا نثار کردند تا زلنسکی که ... دریده رسمی بوده وهست (به سابقه کاری و زندگی اش قبل از رئیس جمهوری شدن نگاهی گذرا بیاندازید) و امروزه نتانیاهو که سر تا پای رئیس جمهوری آمریکا را قهوه ای و معطر کرده.
یعنی آمریکا آنقدر خار و ذلیل شده که وقتی رئیس جمهوری آن از نخست وزیر اسرائیل می خواهد برای آرام کردن اوضاع داخلی دست از اصلاحات قضایی بردارد در پاسخ به او اظهار می دارد که "بایدن حق دخالت در امور داخلی اسرائیل را ندارد، اسرائیل کشوری مستقل است".
اگر کسی شرایط اسرائیل را نداند تصور می کند بدون حمایت های آمریکا اسرائیل می تواند وجود داشته باشد تا بخواهد مستقل یا غیر مستقل باشد، که نتانیاهو با این قلدری درباره رئیس جمهوری این کشور صحبت می کند.
کشوری که از هیچ کمکی چه مالی چه سیاسی چه اقتصادی چه ... برای حمایت از اسرائیل دریغ نکرده و سیاست مداران آن از نان زن و بچه و مردم خود زده اند تا از اسرائیل حمایت کنند.
آن ساختار سیاسی که آمریکایی ها به آن افتخار می کنند امروزه موجب آن شده تا ایالات متحده اسیر لابی های قدرت اقتصادی شود و سیاست مداران این کشور به جای اینکه به دنبال منافع مردم آمریکا باشند به دنبال منافع این لابی ها هستند.
آنهایی که مانند نتانیاهو با شرایط داخلی آمریکا آشنایی دارند و یا آنهایی که مانند زلنسکی عامل این لابی های مافیایی هستند به خوبی می دانند رئیس جمهوری آمریکا در مقابل این مافیاها و لابی های قدرت، هیچ کاره است و نیازی نیست که برای او احترام قایل شوند، حتی اگر بنا باشد این احترام برای مردم آمریکا باشد.
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
آینده ترسیمی روسیه برای آمریکا؛ "آخر صف"
منظور اینکه حتی اگر شده به صورت ظاهری هم به مردم آمریکا بخواهند احترام بگذارند، نیاز ندارند این کار را انجام دهند چون مردم آمریکا فعلا مسخ این لابی های قدرت شده اند.
عملا بی احترامی به رئیس جمهوری آمریکا به نوعی بی احترامی به کل ملت آمریکا نیز به حساب می آید، حتی اگر بخشی از مردم آمریکا با آن رئیس جمهوری مخالف هستند و یا اینکه به او رای نداده باشند.
همراهی برخی اعضای کنگره آمریکا با اینهایی که به رئیس جمهوری آمریکا بی احترامی می کنند نیز به نوعی دهن کجی آنها به ملت آمریکا و نمایش سطح سرسپردگی آنها به لابی های قدرت و مافیاهای ثروت است.
آقای بایدن اظهار داشته بود که نتانیاهو فعلا دعوت نیست که به آمریکا سفر کند.
شاید وی فراموش کرده که چند سال پیش نتانیاهو بدون دعوت و علیرغم مخالفت رئیس جمهوری وقت، آقای اوباما، با حضور وی در آمریکا، به آمریکا سفر کرد و در کنگره سخنرانی کرد و برخی اعضای کنگره برایش دست زدند.
تردید آمریکا ر فروش فناوری های هسته ای به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
قانونگذار آمریکایی: بازدارندگی آمریکا در برابر ایران از بین رفته است
وقتی چنین شرایطی پیش می آید بقیه رهبران و ملت های جهان به ریش ملت آمریکا می خندند که شما چه قدر بی وجود هستید که اجازه می دهید فردی مانند نتانیاهو به همه شما توهین کند.
تکرار می کنم، توهین به رئیس جمهوری یک کشور بر اساس همه معیارها توهین به کل ملت آن کشور به حساب می آید.
امروزه همان مافیاهای ثروت و لابی های قدرت کاری کرده اند که آمریکا مجبور شود بیش از 90 ملیارد دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی را به بهانه حمایت از اوکراین در جیب زلنسکی و مافیاهای فساد پشت سرش بریزد.
پولهایی که می شد برای رفاه حال مردم آمریکا از آن استفاده کرد.
همان لابی ها هستند که اجازه محدودیت فروش اسلحه را نمی دهند و روز گذشته یک جوان دوجنسه آمریکایی با همان سلاح ها به مدرسه ای حمله کرد و چندین نفر را کشت و زخمی کرد.
اتفاقی که بارها و بارها در آمریکا رخ داده و افراد بی گناه جان خود را برای رضای آن لابی های قدرت که نمایندگان کنگره آمریکا خادم آنها هستند را از دست داده اند.
همان لابی های سلاح هستند که امروزه حامی زلنسکی در آمریکا هستند و کاری می کنند که پول مالیات دهندگان آمریکایی روی خرید سلاح اینها و کشتار هزاران انسان بی گناه هزینه شود.
همان لابی های قدرت هستند که از نتانیاهو حمایت می کنند وبه اسرائیل اسلحه می دهند تا فلسطینی های بی دفاع را قتل عام کند و جلوی محکومیت های بین المللی کارهای اسرائیل را می گیرند.
همان لابی های قدرت هستند که وقتی اسرائیلی ها شهروندان آمریکایی را در روز روشن می کشند کاری می کنند که هیچ کس در آمریکا جرئت نکند درباره آن شهروندان آمریکایی صحبت کند.
همان لابی های قدرت هستند که برای فروش ملیاردها دلار سلاح های خود در سرتاسر جهان جنگ و فتنه راه انداخته اند.
والبته که نتانیاهو هم وابسته به همان لابی ها است و چون به آنها وابسته است می تواند به رئیس جمهوری و ملت آمریکا انواع و اقسام توهین ها را نثار کند.
تا کی مردم آمریکا می خواهند تماشا کنند که هر کس از راه می رسد به آنها توهین کند و اموال مالیات آنها را بدزدد و حرفی نزنند؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала