آینده ترسیمی روسیه برای آمریکا؛ "آخر صف"

© Sputnik / Sergey Karpukhin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
اشتراک
اگر روسیه و چین موفق به تحقق برنامه های خود شوند، ممکن است جایی برای ایالات متحده در نظم جدید جهانی وجود نداشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "واشنگتن تایمز" در مقاله ای می نویسد:" اگر این دو قدرت به هدف خود برسند، آمریکا نه تنها در راس میز مذاکره قرار نخواهد گرفت، بلکه حتی در انتهای آن نیز یک کرسی به دست نخواهد آورد".
این مقاله خاطرنشان می کند که عقب نشینی بی نظم ایالات متحده از افغانستان در سال 2021، علاوه بر سیاست خارجی نامشخص جو بایدن، برای ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، نشانه آشکاری از افول ایالات متحده بود.
نویسندگان این مقاله خاطرنشان می کنند:" تقویت روابط روسیه و چین باعث شده مسکو تا 17 درصد از ذخایر ارزی خود را به یوان تبدیل کند".

به عقیده آنها، پکن نیز ضعف واشنگتن را احساس می کند و به کشورهایی پیشنهاد دوستی می دهد که ایالات متحده قبلا آنها را رد کرده بود. آنها می‌افزایند که چین چنین رویکردی را در قبال عربستان سعودی در پیش گرفت.

در ادامه این مقاله ذکر می شود:" در حالی که پرزیدنت بایدن در حال دست و پا زدن است، به نظر می رسد چین و روسیه قصد دارند نظم جهانی جدیدی را ایجاد کنند که متأسفانه در آن جایی برای آمریکا وجود ندارد."
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
بیانیه مشترک روسیه و چین در نتیجه دیدار رهبران دو کشور در مسکو
شی جین پینگ از 20 تا 22 مارس در سفر رسمی خود به مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرد. در روز اول، رهبران روسیه و چین حدود چهار ساعت و نیم با یکدیگر گفتگو کردند و در روز دوم، مذاکرات در قالب‌های مختلف حدود شش ساعت به طول انجامید.
پوتین و شی جین پینگ این دیدارها و مذاکرات را سازنده و موفقیت آمیز خواندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала